اخبار

وکیل تسخیری علی‌اکبر خرمدین: همسر موکلم به اتهام معاونت در سه فقره قتل در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد

وکلاپرس- وکیل تسخیری علی‌اکبر خرمدین پس از یک‌سال از این پرونده جنایی که با فوت علی‌اکبر خرمدین مختومه شد، از زندانی بودن همسر موکلش به اتهام معاونت در سه فقره قتل در زندان رجایی‌شهر خبر داد.

حسن امیدواربا بیان اینکه  “وکالت با فوت متهم باطل می‌شود و ورثه خرمدین نیز حاضر به همکاری با او نشده اند”  نسبت به آخرین اقدامات بر روی این پرونده اظهار بی اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید:

پس از فوت موکلم ورثه حاضر به همکاری نشدند

 «حسن امیدوار»؛ وکیل تسخیری علی‌اکبر خرمدین پس از یک‌سال از این پرونده جنایی که با فوت علی‌اکبر خرمدین مختومه شد گفت: با توجه به اینکه من وکیل علی‌اکبر خرمدین بودم و طبق قانون، وکالت با فوت متهم باطل می‌شود، دیگر اطلاعی از پرونده ندارم. پس از فوت او، ورثه که دختر و پسر دیگر علی‌اکبر خرمدین بودند نیز حاضر به همکاری نشدند. همسر موکلم هم تا جایی که اطلاع دارم اصلا وکیل ندارد و به اتهام معاونت در سه فقره قتل در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد.

طبق نظریه اول پزشکی قانونی خرمدین در لحظه ارتکاب جرم جنون نداشت

امیدوار افزود: پرونده در حال بررسی و رسیدگی بود و حکمی صادر نشده بود. طبق نظریه پزشکی قانونی موکلم در لحظه ارتکاب جرم جنون نداشته. با اعتراض در خصوص این نظریه، مجدد پرونده در کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی قرار گرفت. پرونده در حال رسیدگی بود که موکلم به دلیل ایست قلبی در زندان رجایی‌شهر فوت کرد و پرونده پزشکی قانونی او نیز مختومه شد.

بیشتر بخوانید:

وکیل تسخیری علی‌اکبر خرمدین اظهار کرد: اگر این مورد اثبات می‌شد که متهم در زمان ارتکاب جرم قوه تمییز نداشته طبق ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی از مسوولیت کیفری معاف می‌شد. در مورد همدستی همسر علی‌اکبر خرمدین در این سه فقره قتل می‌توان گفت اگر در این سال‌ها اقداماتی انجام می‌داد جنایات بیشتر رخ نمی‌داد، ولی او سکوت کرد.

زندانی‌ها و مسوولان زندان هم او را فردی مهربان و خوشرو می‌دانستند

امیدوار در ادامه گفت: «او در کارها بسیار دقیق و منظم بود و با بی‌نظمی برخورد می‌کرد. زندانی‌ها و مسوولان زندان هم او را فردی مهربان و خوشرو می‌دانستند. طی صحبت‌هایی که با هم داشتیم او دلیل اقداماتش را رعایت نکردن چارچوب‌هایی از سوی فرزندانش عنوان می‌کرد و در خصوص بابک نیز متذکر می‌شد که بدرفتارهایی داشته، اما اینها هیچ کدام دلیل قتل نمی‌تواند باشد.»

شایان ذکر است: امروز سالگرد قتل «بابک خرمدین»؛ یکی از کارگردانان سینماست. یک‌سال پیش در روز ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بابک خرمدین در ۴۷ سالگی به دست والدینش در شهرک اکباتان به قتل رسید.

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا