اخبار بین المللیویژه

وکلا در آمریکا دو برابر سایر بزرگسالان به خودکشی فکر می‌کنند

استرس، تنهایی،کار بیش از حد؛ یک مقاله جدید در مورد خطر خودکشی وکلا

وکلاپرس- در مطالعه جدیدی که در مجله MDPI انتشار یافته است، محققین با بررسی حدود ۲۰۰۰ وکیل که به طور تصادفی انتخاب شده اند،درباره خطر خودکشی وکلا تحقیق کرده اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، نویسندگان در این مقاله که ۱۱ فوریه ۲۰۲۳ (۲۲ بهمن ۱۴۰۱) انتشار یافته است به این نتیجه رسیده اند که  استرس زیاد، تعهد کاری بیش از حد، تنهایی و حتی جنسیت در افزایش خطر خودکشی وکلا موثر هستند.

جهت دانلود این مقاله به زبان اصلی اینــــجــــا کلیک کنید

در این مطالعه ۸۰۰۰۰  وکیل در کالیفرنیا و واشنگتن که به طور تصادفی انتخاب شدند، دعوتنامه مطالعه دریافت کردند و در یک نظرسنجی ایمیلی از آنها پرسیده شده است: “چند بار به این فکر کرده اید که بهتر است بمیرید یا به خودتان آسیب برسانید؟”

بیشتر بخوانید:

 درنهایت نمونه محدود به وکلایی بود که در زمان نظرسنجی به صورت پاره وقت یا تمام وقت در یک محیط قانونی مشغول به کار بودند و نمونه نهایی شامل ۱۹۶۲ شرکت کننده بود.

خطرات مرتبط با کار مخصوص حرفه وکالت

طبق این مطالعه وکلا در آمریکا دو برابر سایر بزرگسالان ایالات متحده به خودکشی فکر می‌کنند.

خطرات مرتبط با حرفه وکالت از جمله اینکه از وکلا انتظار می‌رود که ساعت‌های طولانی کار کنند، مواعد دادرسی بسیار نزدیک به هم را رعایت کنند،  مسائل پیچیده حقوقی را مدیریت کنند، همگی در عین حفظ سطح بالایی از حرفه‌ای بودن و رضایت مشتری می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود که با افزایش خطر بروز افکار خودکشی مرتبط است.

وکلای مرد دو برابر بیشتر احتمال دارد که به خودکشی فکر کنند

اگر چه طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند اما نویسندگان این مقاله دریافتند که وکلای زن بیشتر احتمال دارد سطوح متوسط تا شدید تعارض کار-خانواده، تعهد بیش از حد کار، استرس، اضطراب، افسردگی، و سطوح پرخطر یا خطرناک را تجربه کنند اما در نهایت و در مقایسه بین وکلا، وکلای مرد دو برابر بیشتر احتمال دارد که به خودکشی فکر کنند.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این، وکلایی که بیش از حد به کار خود متعهد هستند، بیشتر فکر آسیب رساندن به خود را در ذهن می‌پروانند. اثرات بد بالقوه زمانی رخ می دهد که وکلا اجازه می دهند کار آنها “نقش زیادی در زندگی آنها ایفا کند” و در پایان روز قادر به قطع ارتباط نیستند.

احتمال خودکشی وکلای زیر ۳۰ سال بیشتر است

ناراضی ترین وکلا بیشتر از قشر جوان هستند. داده های نظرسنجی نشان داد که وکلای زیر ۳۰ سال بیشتر احتمال دارد که احساسات خودکشی را گزارش کنند، در حالی که افراد ۶۱ ساله و بالاتر کمترین احتمال را داشتند که این کار را انجام دهند، اگرچه سن به تنهایی نیز پیش بینی کننده خودکشی نیست.

طبق دیدگاه نویسندگان این مقاله، به نظر می رسد در ۵ تا ۱۰ سال آینده افرادی که وارد این حرفه می شوند، سلامت روانی بسیار بدتری خواهند داشت.

مشخصات وکیلی با بالاترین خطر خودکشی:

نویسندگان مقاله معتقدند در تکمیل این مطالعه محدودیت هایی از جمله منطقه جغرافیایی بررسی شده، مصرف مواد مخدر، سوابق پزشکی افراد و … وجود دارد اما در نتیجه گیری این مقاله آمده است که: مشخصات وکیلی با بالاترین خطر خودکشی، مردی تنها یا منزوی از نظر اجتماعی با سطح بالایی از استرس غیرقابل کنترل است که بیش از حد به کار خود متعهد است و ممکن است سابقه مشکلات سلامت روانی داشته باشد.

نویسندگان مقاله:

Patrick R. Krill
Hannah M. Thomas
Meaghyn R. Kramer
Nikki Degeneffe
Justin J. Anker

منبع: مجله Mdpi و رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا