اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای مرکز از رئیس قوه قضائیه تقاضای ملاقات کرد

وکلاپرس- دکتر حسن صفادوست در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مراتب اعتراض و نگرانی خود درباره مصوبات اخیر مجلس را اعلام و از محسنی اژه‌ای تقاضا کرد وقت مقتضی جهت ملاقات تعدادی از مدیران کانون‌های وکلای دادگستری با وی اختصاص دهد.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای اخیر نمایندگان مجلس یازدهم مقرره‌هایی از جمله سلب اختیار صدور و ابطال پروانه وکالت از کانون های وکلا، الزام کانون های وکلا به اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و … را در خصوص نهاد وکالت به تصویب رسانده اند.

این مصوبات که با واکنش وسیعی بین حقوق دانان و وکلا در سطح جامعه همراه شده، موجب شده است تا رئیس کانون وکلای مرکز نیز در نامه ای به ریاست قوه قضائیه درخواست ملاقات حضوری جهت ارائه توضیحات و مستنداتی در این زمینه کند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه صفادوست به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای

ریاست محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام و تحیات

احتراماً همان گونه که مستحضرید کانونهای وکلای دادگستری مطابق قانون اساسی و قوانین عادی وظیفه دفاع از شهروندان را در نظام قضایی کشور بر عهده دارد و جزئی از ارکان نظام قضایی کشور محسوب و با لحاظ نظارت های مقرر در قوانین از استقلال برخوردار بوده و این امر در اسناد بین المللی نیز به عنوان یکی از مصادیق وجود دادرسی عادلانه و منصفانه مورد ارزیابی قرار میگیرد.

در ایام گذشته متاسفانه شاهد مصوباتی در تقابل با نهاد وکالت و بر خلاف سیاستهای کلی نظام در مجلس شورای اسلامی می باشیم که وضعیت به وجود آمده ضمن زیر سوال رفتن اصل تفکیک قوا و تزلزل اعتبار نظام وکالت در سطح بین المللی موجب نگرانی شدید حقوق دانان و جامعه وکالت گردیده است.

لذا، مدیران کانونهای وکلای دادگستری به عنوان نهاد مدنی مستقل بی توجهی و عدم رعایت قوانین بالادستی از جمله سیاستهای کلی نظام را ناقص قانون گرایی و حاکمیت قانون میدانند و در همین راستا از حضرتعالی تقاضا دارد دستور فرمایید وقت مناسبی جهت ملاقات تعدادی از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای سراسر کشور با حضرت عالی اختصاص یابد تا توضیحات و مستندات حضوراً ارائه گردد.

پیشاپیش از موافقت و مساعدت حضرت عالی که همواره مدافع نهاد و کالب مستقل میباشید کمال تشکر را دارم

با تجدید احترام

دکتر حسن صفا دوست

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. باید از کانون های وکلا حتما تحقیق و تفحص شود تا ببینم چه غلط هایی دارن می کنند. همه داوطلبان رو بدبخت کردند.

      1. انگ نزده من در آزمون ۹۳رتبه ده منطقه خودم شدم ولی امسال علیرغم چند ماه شبانه روزی درس خوندن اصولی امید به قبولی ندارم. سوالات رو چند سطری کرده بودن و برا تحلیلشون حد اقل ۴ دقیقه وقت میبرد.
        سوالات خارج از منابع اومده بود.
        ۶سوال آدم اشتباه بود.
        قوانین خاص بطور گسترده اومده بود.
        احتمال میره که بخاطر بستن درب ورود وکلای زیاد این کار رو کرده باشن.

      2. چون انحصاریه یه عده خاص مثل شما قبول میشه
        ناراحت نباش چند وقت دیگه به لطف مجلس انقلابی همه ۱۸۷ میشیم
        انحصارتون شکسته میشه
        دیگه کانونی نداریم همه یکدیت

        1. هیچ وقت کانون وکلا نباید استقلال خودشو از دست بده . فقط باید اصلاح بشه ۱۸۷ غیر قانونی است

    1. من وقتی سال ۹۶ برای ورودی کانون می‌خواندم فقط روی درس‌هایم متمرکز بودم نه که صبح تا شب در فضای مجازی بچرخم و به این و آن اعتراض کنم بنشینید سر درس
      امید که قبول شوید عریزان!

  2. دوستان کانون های وکلا دارن تلاش می کنند تا تحقیق و تفحص ازشون انجام نشه و کماکان انحصار رو در دست داشته باشند و داوطلبان رو بدبخت کنند. اینجا نیازه که کارزاری جهت انجام تحقیق و تفحص از کانون های وکلا و انحصارطلبی کانون های وکلا انجام بشه تا معلوم بشه دارن چه غلط هایی انجام میدن‌. سالانه میلیاردها میلیارد از داوطلبان پول می گیرن. علاوه بر این معلوم نیست چه کارهایی دیگری دارن انجام میدن که احساس خطر کردند.

    1. خواهش من از همه کسانیکه از ازمونهای مکرر ناامید اومدن بیرون واز همه کسانیکه از وکلای محترم گله و شکایتی دارن ک گوشی،شنوا برای،شنیدن اون پیدا نکردن اینه ک در حمایت از مصوبات مجلس تا تبدیل شدن به قانون حمایت کنید خواهش،میکنم

  3. با احترام،اما از اول انحصاری بوجود آوردید که برای جواب سلام گرفتن از برخی وکلا باید مبالغ آنچنانی پرداخت شود ، پشت وکالت نامه صراحتا نوشتید وکیل ضامن نتیجه نیست و موکل باید دقت در انتخاب داشته باشد،حالا شدید کاسه داغ تر از آش؟!!! ملت در شرایط قبلی هم باید چوب عدم انتخاب صحیح و میخوردن،الان هم اگر اجرا بشه بازم با اشتباه در انتخاب بازم شکست میخورن،خب چه فرقی به حال شما میکنه؟! جمع کنید این مظلوم نمایی، یعنی انتظار دارید باور کنیم به خاطر موکلین اینجوری دست پاچه شدید 😂😂ی جوان بعد تحصیل باید چندین سال پشت در های بسته حرفه وکالت بماند ، بسه، بترسید، نگرانید؟!

  4. شروع شد نفوذ بازی میزارن عدالت اجرا بشه فقط اسم اسلام رو لفظا یدک میکشیم انحصارگرا ومافیایی توهمه چیز بیدادمیکنه

  5. اگه به جای لج بازی مثل بچه ادمیزاد از قانون تبعیت میکردید و اینقدر چوب لای چرخ داطلبها نمیزاشتید مجلس هم کاری به کارتون نداشت.
    به پشت سرتون نگاهی بندازید و به سوالاتی که در ازمون دادید و صادقانه کلاه خودتون رو قاضی کنید که چرا اینقدر ادعا دارید؟؟ خوبه که سوالات سالهای ورودتون به کانون موجودن و ضعیف ترین دانشجوی حقوق الان راحت میتونه درصد بالایی بزنه. شماها به همکار خودتون هم رحم ندارید و برای انتقال پروانه دهها میلیون هزینه دریافت میکنید وای به حال داوطلبها!!!
    از پشت رسانه ملی میگید کسی که پاسخنامه رو سفید بده طرازش ۲۰۰۰ میشه،به فرض درست بودن؛ مگه متر ورود خودتون به کانون چه بوده؟؟
    انحصار و انحصار طلبی عاقبتی نداره و حق اون خانمی که از شدت ظلمی که به بچه ها کردید به پای نماینده مجلس افتاد تا درد دلش رو برسن باید منتظر این روزها بودین. ای کاش تحت نتیجه تحقیق تفحص زودتر معلوم بشه و ما داوطلبین هم کیفی کنیم.

  6. ای کسانی که هنوز وکیل نشدین مطمعنا دیر یا زود با ای طرح های مسخره وکیل میشین و مطمعنا اژ وضع موجود .بشدت پشیمانیت

    1. سلام اگه شما وکیل هستین و الن بنا به گفته خودتون پشیمون هستید چرا پروانه خودتون رو تودیع نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برین سراغ کار دیگه خب… بروید دیگه چرا به دیگران توصیه میکنید و خودتون عمل نمیکنید اگه راست میگید

      1. این همکار داره شمارو میگه عزیز! که بعداً از این طرف‌داری‌هاتون پشیمون خواهید شد!
        وقتی جمله به این سادگی رو اشتباه استنباط می‌فرمایی دیگه مسلمه که تستا رو چه جوری زدی

        و اتفاقاً همگی با هم قراره بریم سراغ یه کار دیگه شما هنوز خبر نداری بزار برسی متوجه میشی…

    1. برخلاف آنچه که شما دوستان جوان فکر می‌کنید وکالت آش دهن سوزی نیست ۵۰درصد وکلا بیکار یا کم کارند

      1. والا من بعد از ۷ماه از فارق التحصیلی کانون مرکز قبول شدم با وضعیت متاهل بودن و یک فرزند مدرسه ای داشتن . البته هفته ای ۴۰ ساعت درس می‌خواندم . در عجبم که دوستانی که با بنده در کتابخانه تحصیل میکردند و روزی هم ده ساعت کتاب می‌خواندند و بعضاً سال دوم و سومی بود که آزمون می‌دادند چگونه درصد هایشان در مدنی و آدم حتی ۲۰درصد هم نمی‌رسید ؟!!!!؟؟؟؟

  7. آقایان وخانم ها بعوض جنگ با کانون وکلا خوب درس بخونید!!شما میخواهید وکیل مدافع بشین ؛ اگر فله ای وکیل بشین وای بحال این مردم که شما وکیل آنها خواهید شد
    درضمن اگر قراره امتحان علمی برداشته بشه
    خوب بهنمایندگان فعلی مجلس و رئیس قوه بنویسید امتحان قضاوت را بردارند وهرکس مدرک لیسناس حقوق گرفت قضاوت کنه

    1. بهنام جون تو غصه خودتو بخور کسی جنگ با کانون ندارن این کانونها که شمشیر و رو از رو بسته و داره دانشجوهای حقوقی رو با سوالات سخت و آزمونهای مختلف بعد از قبولی از وکالت ناامید می‌کنه ، باور نداری زنگ بزن دفتر وکالت آقایان ببین پرونده زیر ۵ میلیارد قبول میکنن خودت رو هم تحویل نمیگیرند جواب سلامت رو بدن

  8. ۴ سال باید منت چهارتا استاد دانشگاه که وکیل هستند رو بکشیم که نمره بدن و عقده ای بازی درنیارن یک آزمون باید بدیم که خارج از منبع و از نظریه های اختلافی هم سوال میاد اگر قبول شدیم از مرحله های مختلف هم بگذریم که آخرش وکیل بشیم تازه بیفتیم دنبال اینکه بهمون پرونده بدن تازه خود موکل ها هم با همون دشمنن و پول نمیدن آخرشم یک چاقو کش بیاد خونمون کنه ول کنید بابا یک سوپر مارکت باز میکنیم از همون روز اول بهمون سود میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا