اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

مواد راجع‌به نهاد وکالت طرح تأمین مالی و جهش تولید در جلسه امروز هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود

وکلاپرس- جعفر قادری عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی از بررسی مصوبات اخیر مجلس در جلسه امروز هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، «طرح اصلاح طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» پیش از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و برای شورای نگهبان و هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد.

بر اساس این طرح برخی از نهادهای عمومی غیر دولتی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام روانشناسی، کانون‌های وکلا و نهادهای زیر مجموعه قوه قضاییه مکلف به متصل شدن به درگاه ملی مجوزها می‌شوند.

همچنین بر اساس مواد طرح تأمین مالی و جهش تولید، از یک سو کانون وکلا باید از مصوبات هیأت مقررات زدایی وزارت اقتصاد تبعیت کند و از سوی دیگر دیوان عدالت اداری صلاحیت ابطال مصوبات این هیأت را نخواهد داشت

در تبصره ۳ بند ج ماده ۱۳ طرح مذکور تصمیمات هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار برای کانون‌های وکلا و همه مراجع اداری و قضایی لازم‌الاتباع دانسته شده است. حقوق‌دانان و جامعه وکلا معتقدند این مصوبه کانون‌های وکلای دادگستری را به زیر مجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در پی تصویب این طرح شاهد اعتراضات سراسری و گسترده جامعه وکلای کشور بودیم که در نهایت منجر به تجمع اعتراضی در مقابل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی شد. چندی بعد نیز مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه به این مصوبات واکنش نشان داد و مصوبات مجلس شورای اسلامی را ناقض برخی از اصول قانون اساسی عنوان کرد.

 خبرنگار پارلمانی وکلاپرس آخرین وضعیت بررسی این طرح را در هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از نماینده مجلس جعفر قادری جویا شده است.

ایرادات هیأت عالی نظارت بر مصوبه اخیر مجلس رفع شده است

جعفر قادری عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار پارلمانی وکلاپرس، با اشاره به روند بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید اظهار داشت: در خصوص این طرح که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام یکسری ایرادات وارد کرده بود که بنده و آقای شمس‌الدین حسینی طی جلسه‌ای که با این هیأت داشتیم توضیحاتی ارائه کردیم و حسب این توضیحات ایرادات وارد شده مرتفع شد.

قادری خاطرنشان کرد: نظر هیأت عالی مجمع این بود که شورای تأمین مالی تأسیس و ساختار جدیدی محسوب می‌شود، اما با توجه به توضیحاتی که بنده و آقای حسینی ارائه کردیم رأی‌گیری صورت گرفت و در نهایت ایرادات وارد دانسته نشد.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص نهاد وکالت در مجمع چه وضعیتی دارد؟ گفت: مصوبات اخیر مجلس در خصوص نهاد وکالت هنوز در مجمع مورد بررسی قرار نگرفته است، اما روز سه‌شنبه ساعت ۱۹ این مصوبات هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر این اساس مدیران نهاد وکالت بیشتر از چند ساعت برای پیگیری رایزنی‌ها با اعضای این هیأت ۲۴ نفره هستند، وقت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا