گفت و گوویژه

بیانیه وکلای خانواده مهسا امینی پیرامون نظریه پزشکی قانونی؛ نمی‌توانیم قبول کنیم

وکلاپرس– وکیل مدافع خانواده مهسا امینی در واکنش به انتشار نظریه پزشکی قانونی درمورد علت مرگ مهسا امینی گفت: هیچ نظریه ای بدون حضور و بررسی علت فوت توسط پزشکان مورد احترام جامعه پزشکی برای ما قابل قبول نخواهد بود.

یه گزارش وکلاپرس، نظریه پزشکی قانونی درمورد علت مرگ مهسا امینی روز گذشته منتشر شد. وکلای مهسا امینی در واکنش به این نظریه بیانیه‌ای منتشر کردند و به ذکر علل مخالفت با این نظریه پرداختند.

وکیل صالح نیکبخت، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس اعلام کرد که هیچ نظریه ای بدون حضور و بررسی علت فوت توسط پزشکان مورد احترام جامعه پزشکی برای ما قابل قبول نخواهد بود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

گرچه نظریه علمی پزشکی قانونی رسما به وکلا و خانواده مهسا امینی اعلام نشده است و در زمان ابلاغ این نظریه، حق اعتراض ما محفوظ است، با این حال اعلام می‌داریم اگر نظریه نهایی پزشکی قانونی همین باشد، به جهات زیر مورد تاییدقبول اولیای دم مهسا نیست.

طبق استعلاماتی که وکلای خانواده مهسا از پزشکان برجسته متخصص قلب و جراح مغز و اعصاب داشته ایم، مهسا بیماری زمینه ای نداشته و عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیوما در ۱۵سال قبل هیچ نقشی در مرگ وی که ۱۰۰دقیقه بعد از دستگیری وی بود، نداشته است.

اساسا همان پزشکی که مهسا امینی را در بیمارستان میلاد تهران عمل کرده بود اعلام کرده است، این بیماری نمی‌تواند علت سکته مغزی، قلبی و از کار افتادن ریه‌های او در یک زمان و درنهایت مرگ مغزی وی شود.

همچنان که پزشکان قانونی در جلسه ۹ مهرماه نیز اعلام کردند، بیماری تیروئد وی نیز نمی‌تواند به عنوان بیماری زمینه‌ای موجب مرگ وی شود.

ضمنا طبق ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری، اعلام نظر پزشکی قانونی قبل از ابلاغ به اولیای دم و وکلا، باتوجه به محرمانه بودن تحقیقات، آن هم در این سطح وسیع غیرقابل انتظار بود.

افزون بر این ما بارها اعلام کرده ایم که هیچ نظریه ای بدون حضور و بررسی علت فوت توسط پزشکان مورد احترام جامعه پزشکی ایران و جهان که ما آنان را به عنوان کارشناسان برجسته این رشته معرفی کرده بودیم برای ما قابل قبول نخواهد بود؛ زیرا ما هیچ تخصص پزشکی نداریم و از طرف دیگر نمی‌توانیم بپذیریم که فردی تا رسیدن به ون گشت ارشاد سالم و صحیح باشد و بعد از گذشت ۱۰۰ دقیقه از دستگیری فوت کند و علت مرگ نیز ورود ضربه مغزی یا صدمه نبوده باشد. بنابراین عقلا نمی‌توانیم قبول کنیم حادثه ای بدون دلیل مشخص واقع شده باشد.

‫۳ دیدگاه ها

  1. معلوم نیست قاتل مهسا کیه که انقدر بابتش حاضرن هزینه بدن ولی معرفیش نکنن.. نظام عملا داره به نیروی انتظامی باج میده..

  2. سلام اقای صالح نیک بخت وکیل محترم بفرمایید که نظر پزشکی قانونی را قبول ندارید !پس نظر کی را باید قبول داشته باشید ؟!شما دستور بدهید که فلان پزشک اظهار عقیده کند! اقای عزیز ؛ پزشکی قانونی مرجع تخصصی هست و متأسفم برای شما که فردی عامی نیستین و مثلاً وکیل هستید !مرگ خبر نمی کند برادر ، شانس مأموران نگونبخت بوده که این مرحومه در آن مکان عمرش تمام شده ،لطفا اگر ابراز عقیده ای مینمایید شأن وکلا را حفظ کنید چون مردم ممکن است نظر شما را نظر همه وکلا بدانند ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا