اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نماینده مجلس: در سال مانع زدایی از تولید باید انحصار وکالت برداشته شود

وکلاپرس ـ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی درباره تحقق شعار سال و رفع موانع تولید توضیح داد در سال مانع زدایی از تولید باید انحصار مشاغلی همچون وکالت برداشته شود.

به گزارش وکلاپرس، فاطمه رحمانی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت و گو با خبرگزاری فارس با نگاهی تولیدی به حرفه هایی همچون وکالت و پزشکی اظهار داشت: نظام مجوزدهی در کشور ما معایب بسیاری دارد. از جمله مهم­ترین این معایب می توان به اصالت نداشتن اشتغال و چرخیدن چرخ کسب‌وکار در این نظام اشاره کرد. گواه این امر نیز کارشکنی دستگاه­های متولی صدور مجوز و بروز پدیده ­هایی مانند امضاهای طلایی است. در موارد بسیاری نیز شاهد هستیم که کارشکنی­ ها صرفا به متولیان برنمی­ گردد و این تعلل ­ها و بلاتکلیفی­ ها در صدور مجوز، متاسفانه پشتوانه قانونی دارد و قانون­گذاران باید به این امر، توجه ویژه­ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: شکستن انحصار حاکم بر جذب وکیل در کمیسیون جهش تولید با جدیت دنبال می شود

رحمانی بدون توضیح بیشتر درباره رابطه حرفه وکالت و نسبت آن با مقوله تولید، به نامگذاری سال جدید و تاکید رهبری بر مانع زدایی از تولید اشاره کرد و گفت: مهم­ترین اقدام و یکی از نزدیک­ترین تعابیر مانع­‌زدایی از تولید، همین اصلاح نظام مجوزدهی است. مجلس شورای اسلامی نیز در جهت تحقق شعار سال، با بررسی این موضوع قصد اصلاح قوانین مربوطه را دارد. تلاش ما بر این است که این اصلاح، ضمن برداشتن موانع پیش روی کارآفرینان، ضمانت اجرا نیز داشته باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم حذف انحصارات در محیط کسب‌وکار، حرفه وکالت و پزشکی را یکی از کسب و کارها قلمداد کرده و  افزود: رقابت­ سالم، نشان از سلامت بازار دارد. بازار انحصاری یعنی سود حاصل از آن بازار صرفا در جیب عده­ای خاص برود و نفع عمومی نداشته باشد. در کشور ما نیز این انحصارات در بازار به‌صورت فراوان دیده می شود. انحصار در مجوز داروخانه، سردفتری، وکالت، خودروسازی، پزشکی و پیراپزشکی و… از مواردی هستند که بصورت ملموس و مستقیم با معیشت و رفاه مردم در تماس هستند و حذف انحصار در این حوزه ­ها، برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا