اخبار اسکوداویژه

مصوبات هیأت عمومى اسکودا – مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ 

مصوبات هیأت عمومى اسکودا – مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

نشست فوق العاده هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در ساعت ۹ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ در هتل پارسیان اوین با حضور اعضای هیئت مدیره کانونهای وکلای دادگستری و هیئت رئیسه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و نمایندگان شورای اجرایی برگزار شد.

پیش از دستور

مصوبه: هیئت رئیسه جلسه به شرح زیر انتخاب شدند

رئیس حسین طالع
ناظران عادل مقدس جرهی، سعید آئینه وند
دبیر محمد بهزادنیا

دستور اول: استماع گزارش درباره آیین نامه

 جناب آقای ابراهیم کیانی هرچگانی نایب رئیس اول اتحادیه، گزارشی از آیین نامه اجرایی را به هیئت عمومی ارائه دادند.

دستور دوم: سیاست گذاری در مورد نحوه دستورالعملهای ماده ۱۶۱ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال

مصوبه: شورای اجرایی ظرف ده روز پس از هیئت عمومی، با هدف تدوین پیش نویس دستورالعملهای ماده ۱۶۱ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلالآیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال جلسه فوق العاده تشکیل خواهد داد تا کارگروههای مربوطه را در هر مورد تعیین کند. کارگروهها دستورالعملهای مربوط را تنظیم و به رئیس شورای اجرایی تقدیم خواهند کرد.

دستورالعملها به کانونها ارسال و کانونها نظرات خود را ظرف یک هفته به اتحادیه ارسال میکنند و سپس نظرات اصلاحی احتمالی در شورای اجرایی بررسی میگردد و پس از جمع بندی نهایی در هیئت عمومی جهت تصویب مطرح میشود.»

دستور سوم: طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از کانون وکلا

مصوبه: با عنایت به اینکه وفق اصل ۷۶ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ به بعد از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحص در نهاد وکالت به عنوان یک نهاد ملی و غیر عمومی پیش بینی نشده و وجاهت ،ندارد اما برای تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای ،اسلامی مذاکره ای با کمیته تحقیق و تفحص جهت ارائه راهکارهای اجرایی انجام گیرد. بر همین اساس مصوب گردید آقایان دکتر کوشا و دکتر صفادوست، دکتر جعفری، دکتر ادیب و فرهمند و شیخ الاسلامی به عنوان نمایندگان هیئت عمومی ظرف مدت بیست روز گزارش خود را کتبا به هیئت عمومی ارائه نمایند

دستور چهارم: برنامه هفتم توسعه

مصوبه: پس از استماع نظرات اعضای محترم هیئت مدیره های سراسر کشور مقرر شد کانونها در سراسر کشور از طریق کارگروههای متشکل از آقایان دکتر حبیبی، دکتر کیانی، دکتر صفادوست دکتر طالع و دکتر ،جعفری دکتر ادیب و دکتر شیخ الاسلام با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت جلوگیری از تصویب طرحها و لوایحی که علیه نهاد وکالت دادگستری در مجلس وجود دارد مذاکره نمایند و متن واحدی نیز از طرف کانونها برای ارائه به نمایندگان تدوین گردد. در همین راستا مقرر گردید آسیب طرحها و لوایحی که در مجلس وجود دارد و میتواند ماهیت نهاد وکالت و سیستم قضایی کشور را تغییر دهد در مذاکرات با قوه قضاییه مطرح و راهکارهای مناسب عدم تصویب این طرحها و لوایح مخرب با همراهی قوه قضاییه به کار گرفته شود. همچنین همایشی نیز در همین خصوص با قوه قضاییه برگزار شود. ضمناً پیشنهاد میگردد در یک روز معین تمامی اعضای هیئت مدیره های سراسر کشور ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان محترم مجلس مذاکره نمایند و اهمیت این طرحها و لوایح مخرب را یادآوری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا