دیدگاهویژه

جریانی درصدد است بنیادی‌ترین دستاورد نهاد وکالت را مخدوش کند

یادداشت رییس کانون وکلای دادگستری لرستان درباره دخالت در برگزاری آزمون وکالت و استقلال نهاد وکالت

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان در یادداشتی دخالت های قوه قضاییه در تنظیم آگهی آزمون را فاقد دستاورد دانست و نسبت به پیامد های این روند هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر فیروز احمدی، رییس کانون وکلای لرستان، در یادداشتی نسبت به وجود جریانی که به دنبال مخدوش سازی مهمترین دستاوردهای نهاد وکالت هستند، هشدار داد و نقض استقلال نهاد وکالت را صدمه آفرین‌ترین عامل در اجرای حق و تحقق عدالت در جامعه برشمرد.

بیشتر بخوانید:

متن یادداشت وکیل فیروز احمدی به شرح زیر است:

تضعیف استقلال نهاد وکالت مسئولیت دارد

دخالت در جزئی ترین امور اجرایی کانون های وکلا “طرز تنظیم آگهی آزمون وکالت” فاقد دستاورد است. رویکرد تضعیف استقلال نهاد وکالت توسط اشخاصی که صاحب منصب هستند و امین مردم تلقی می شوند مسئولیت دارد.

تصمیمات ناظر به وکلا که حق را می شناسند و دفاع از آن را سوگند یاد کرده اند و این شناخت و دفاع ناظر به حقوق صنفی آنها نیز هست نباید کمترین دخالتی در امور کانون ها را به دنبال داشته باشد،

جریانی درصدد است اساسی ترین دستاورد نهاد وکالت را مخدوش کند

اینکه چنین رویکردی مورد احترام و کلا نیست ریشه در آن دارد که جریانی درصدد است اساسی ترین و بنیادی ترین دستاورد نهاد وکالت را مخدوش کند و باب دخالت را باز نماید و چنانچه این هدف حاصل شود بیشترین صدمه بر حق و عدالت وارد می شود.

جامعه وکلا دغدغه حقوق ملت و تحقق عدالت را دارند و عمر و توانایی های خود را در این هدف گذاشته اند. مقبولیت تصمیمات توسط اعضای این نهاد صنفی حق محور، نشانه مشروعیت آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا