اخبار اسکوداویدئوویژه

نائب رئیس اسکودا از راه اندازی سامانه سخاوت (شفافیت عملکرد وکلا) تا پایان مهر خبر داد

وکلاپرس- ابراهیم کیانی نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری( اسکودا) از راه اندازی سامانه سخاوت (شفافیت عملکرد وکلا) تا پایان مهر ماه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صدا و سیما ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا در بیان جزئبات راه اندازی این سامانه گفت: حق مردم است که به صورت شفاف عملکرد وکلا و کانون‌ها را بدانند و کانون‌های وکلای دادگستری هم تکلیف خود می‌دانند بهترین و راحت‌ترین بستر برای شفافیت را فراهم کنند.

کانون‌های وکلا سامانه‌ای با عنوان سامانه سخاوت راه اندازی می‌کنند

آقای کیانی توضیح داد: در حال حاضر قوه قضائیه درگاهی به نام عدل ایران دارد که در آن اطلاعاتی از جمله این که هر وکیل چند سال سابقه وکالت دارد، تعلیق شده یا نه و آیا محکومیت انتظامی دارد یا خیر، وجود دارد. اما برای افزایش شفافیت تا پایان مهرماه کانون‌های وکلا سامانه‌ای با عنوان سامانه سخاوت راه اندازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وی در مورد جزئیات این سامانه گفت: بستری برای مردم فراهم شده تا بتوانند اگر اظهارنظر یا شکایتی از وکیل وجود دارد، در این سامانه قرار دهند. با رونمایی از این سامانه وقتی مردم می‌خواهند وکیل بگیرند به نظرات موکلین قبلی مراجعه می‌کنند و از این طریق وکیلی که کار مردم را بهتر پیگیری می‌کند، به مردم شناسانده می‌شود.

این سامانه تحت نظارت قوه قضائیه قرار می‌گیرد

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا گفت اطلاعات این سامانه تحت نظارت قوه قضائیه قرار می‌گیرد تا مردم به صحت این اطلاعات اطمینان داشته باشند.

منبع: صدا و سیما

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. میگم این سامانه سخاوت (شفافیت عملکرد وکلا یه وقت خدای نکرده منافاتی با استقلال و شأن وکالت نهاد مدنی بودن کانون وکلا نداره یه وقت استقلال شما به خطر بیفته !!!!?????

    1. اینجا موضوع جالب شد/یعنی کانون وقوه قضاییه موازی باهم،اگرشفافیت وجودداشته باشدکه خودمردم از هرقوه قضاییه ای بهتر میتوانندازحق خودشان درمقابل وکلای متخلف دفاع کنندوکانون پیشنهادبدهدکه قوه قضاییه درمسیر آگاه کردن مردم ازقوانین واللخصوص قوانین مرتبط باوکالت قدم بردارد.

    2. خخخخخ خدایا ببین این چی میگه سخاوت …سخاوت قلب کانون نداره که ۱۰ میلیون داره از کارورزهای جدید میگیره …اونت که بیکارن این پول چه جور تهیه کنن!!!! بعدش کاش یه سامانه برای پزشکان میساختین …من داشتم از درد میموردم دکتر گفت نگات نمیکنم چون رفتی پول به یه دکتر دیگه دادی درمان از من میخوای!!!! یه دکتر مملکت قسم خورده این حرف باید به بیمار بگه؟؟؟ شما فقط زورتون به وکلای بیچاره میرسه؟؟؟؟ اون مهندسهایی راه سازی و ساختمان سازی چی پس

      1. پس هرطور شده این طرح باید درمورد شما مسئولین هم اجرا بشه. نمیشه اون بالا بشینید و از روی بیکاری و سرخوشی هرروز یه فتوا صادرکنید. این طرح باعث میشه کلی از کسانی که از وکیل بیچاره عقده دارن از روی غرض ورزی مانعش بشن وسنگ اندازی کنن. التماس تفکر

  2. آقا طرح تسهیل رو نخاستیم فردا میگن به بهانه شفاف سازی کارنامه قبول شدگان رو بزنن تا مردم به کسی که از پنجاه درصد به بالا به این سئوالات سختی که داوطلب فوق دکتری هم توش میمونه رو انتخاب کنن . آقا شفاف سازی رو برین تو حوزه مدیران رده بالای مملکتی انجام بدین ساعت کار رو از چند صبح شروع میکنن چند تعطیل میکنن حقوق ماهانه چقدر میگیرن . از جان این همه جوان تحصیلکرده بیکار چی میخاین !!!

  3. با راه اندازی این سامانه ممکن است ابرازنظرهای غیر واقعی (منفی ومثبت) و هدفمند ، علیه یا له وکلا در سامانه درج شود ..قطعا معایب آن بیش از مزایای آن می‌باشد.

  4. اگر این کار بصورت اصولی و کامل انجام بگیرد خدمت بزرگی به مردم خواهد شد و مطمئن هستم وکلای واقعا متعهد هیچ ترسی از این طرح نخواهند داشت

    1. واقعیت این است که تمام تلاش عده ای تمامیت خواه ؛محدود کردن وکلا و در اختیار قرار دادن اون تعداد معدودی از وکلا که هنوز استقلال نیم بند رو حفظ کرده اند می باشد فقط همین مونده که بفرمایند گزینش وکلای دادگستری هم بر عهده فلان دستگاه امنیتی باشه و…..

  5. سلام، لطفا تراز حداقل ۸۲۰۰ نیز مد نظر قرار بدین و هر کسی که این تراز و بالاتر رو آورده به عنوان وکیل منتخب کانون وکلا قرار دهید تا از این طریق واقعا اونایی که زحمت کشیدن درس خوندن با اونایی که از طریق طرح تسهیل اومدن فرقشون دونسته بشه .

    1. جالبه چون خودت لابد ۸۲۰۰ شدی داری معیار میزاری، چرا ۸۲۰۰؟بزارن ۱۰۰۰۰ اونوقت ببینم بازم نظرت همینه؟؟ چقدر یه آدم میتونه خودخواه باشه، متاسفم واقعا، به هر حال هر کسی نسبت به شرایط ش تلاش کرده و عمر گذاشته این شما نیستی که معیار مشخص میکنی

  6. این سامانه شفافیت را چرا در مورد عملکرد نمایندگان و وزرا و مدیران و مسئولین کشور راه اندازی نمیکنید!!!

  7. سلام و سپاس به واسطه اتخاذ چنین تدبیر خردمندانه ای که اولا موجب افزایش آگاهی و اعتماد مردم به کانون خواهد شد و در ثانی وکلای فاقد صلاحیت علمی و عملی شناسایی شده و موجب تالمات روحی و خسارات مالی موکلین نمی‌شوند و ضمنا از این طریق اشخاصی که تحت عنوان وکیل از مردم کلاهبرداری میکنند نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
    پیشنهاد:
    ۱-در سامانه سخاوت فضایی برای اعلام موضوعات حقوقی و جزایی از سوی مردم در نظر گرفته شود تا کارشناسان محترم بنابر نوع مسأله نسبت به معرفی وکیل مجرب در آن حوزه به اشخاص اقدام نمایند.
    ۲- به منظور معاضدت قوه قضائیه و کاهش دعاوی و پرونده ها ، امکان انتخاب وکیل یا مشاور آن لاین دائم یا موقت با پرداخت حق المشاوره الکترونیکی فراهم شود تا آحاد مردم از داشتن وکیل و مشاور در امور خود منتفع باشند و قبل از طرح و تشکیل پرونده مسائل مبتلا به از طریق ارشادات حقوقی حل و فصل شود.
    با احترام بسیار
    یک شهروند

    1. اگر تونستید برای پزشکان که نیازی به استقلال و بلعکس آن هیچ تلاشی جهت به زیر سلطه و در سیطره قراردادن آنان وجود ندارد چنین سامانه ای را راه اندازی کردید بعداً بفکر زیر سلطه کشیدن وکلای دادگستری باشید
      وکیلی که قراره از متهمین نگون بخت در برابر اربابان قدرت و قوای حاکم و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و…..دفاع بکند حتی برای ورود و خروج به مراجع قضایی با هزار و یک معظل و مشکل مواجه است
      در یک کلام بهتر است وکیل از مراحل دادرسی حذف بشه این کار بهتر از آن است که فرد رو موظف می کنند وکیل مورد نظر حضرات رو از لیست تعیین شده انتخاب کنند

      1. احسنت به شما …واقعا باید امار رییسان و مدیران کانونها رو یکی روشن کنه همچنین پزشکان و بانکیان و اداره جاتی که کارمندانش رشا و ارتشا مرتکب میشن …و الان همین اقای که این روش فتوا داد لطف کنه کارنامه و بیوگرافیش همینجا بزاره و بگه چگونه رییس شد؟!!!!ایا بدون ازمون؟ بدون طرح سوالات مریخی ؟ این طرح …. قدیمیها طرح کردن که بازهم مانع بشن برای جدید الورودیها …ولی نمیدونن خدا که دندان داد نان هم داد .

  8. این بهترین کاری بود که برای نجات انحصار انجام دادند.تا وکلای قبلی قوی تر از پیش …. بشن.ت….

  9. به نظر می‌رسد با این طرح دوباره جایگاهی برای وکلای جوان و تازه کار وجود ندارد .وکلای جوان باید یه ۱۰ الی ۱۵ سال تره خرد کنن و کسب سابقه کنن تا قدیمیا با این طرح مثل سابق کرسی های وکالت را در دست داشته باشن. این طرح را فقط روبرو قانون تسهیل قرار دادن دیدن نمیشه جلو قانون را بگیرن یه طرح جدید پیاده کردن…..

    1. دقیقا قصدشون همین بوده .خواستن برای جوان های تازه کار سنگ اندازی کنن و این طرح رو برای مقابله با طرح تسهیل دادن
      تا جوون ها برن سماق بمکن
      وکلای نص محور همه جوره دارن عرصه رو بر جوان های تازه کار تنگ میکنن مطمئن باش همون وکلایی که ادعای سابقه دارن نمیتونن به ۲۰ درصد سوالات ازمون های دو سه سال اخیر جواب بدن بعد ادعای بهتر بودن میکنن

  10. اخه این چه طرحیه
    خیلی ها از روی غرض ورزی اظهار نظر میکنن و این اظهار نظرها چه مثبت چه منفی میتونه واقعی نباشه
    هر کی رای به نفعش صادر نشد میاد و شروع به تخریب میکنه در حالی که واقعا محق نبوده
    یا ممکنه وکیلی که سابقه کار کمتری داره بهتر از یه کیل با سابقه کار بالا باشه
    این سامانه هیچ مزایایی نداره و میتونه نابودگر باشه
    چرا برای تمام شغل ها اینکارو نمیکنن
    چرا برای مسولین سامانه درست نمیکنن
    گیر دادن به وکلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا