اخبار

معاون دادگستری سمنان: اگر وکیل به رسالت حرفه وکالت توجه کند، ورود پرونده‌ به محاکم قضایی کاهش می‌یابد

وکلاپرس- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری کل استان سمنان خواستار تلاش بیش از پیش وکلا در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آگاه‌سازی جامعه شد.

به گزارش وکلاپرس، حجت الاسلام جلالی معاون اجتماعی دادگستری سمنان در مراسم تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت بر اهمیت نقش افرینی وکلا در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نقش وکلا در دادرسی، تحقق عدالت و احقاق حق بر کسی پوشیده نیست.

تضمین شغل قضا شغل اصیل وکالت است

 حجت الاسلام جلالی بیان کرد: شغل قضا که ضامن اصل عدالت است، تضمین آن به شغل اصیل وکالت است و این مشاغل یک وظیفه دارند و آن احیای حقوق مردم است.

وی به نقش وکلا در جامعه پرداخت و افزود: یکی از شاخص‌های رشد جامعه نقش وکلا است، وکلا نباید محدود به محاکم قضایی بوده و نقش وکیل در صلح و سازش بین طرفین دعوی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است و وکیل بایستی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آگاه‌سازی جامعه تلاش کند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: وکلا بایستی مطابق با احکام شرعی گام بردارند و به اقشار مستضعف جامعه توجه کرده و به فکر احقاق حقوق آنان بوده و وکالت معاضدتی نمایند.

نقش وکلا در دادرسی، تحقق عدالت و احقاق حق بر کسی پوشیده نیست

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: امروزه نقش وکلا در دادرسی، تحقق عدالت و احقاق حق بر کسی پوشیده نیست و اگر وکلا نقش خود را به درستی ایفا کنند بسیاری از مشکلات حقوقی مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: اگر وکلا بیش از پیش به وظایف و رسالت‌های وکالت توجه کنند بی‌شک ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی نیز کاهش خواهد داشت.

مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در خاتمه خطاب وکلا و کارشناسان اظهار کرد: هدف‌تان کسب رضایت الهی و احقاق حقوق مردم باشد؛ مهم این است که بهترین دفاع را در محاکم قضایی انجام داده و بدانید که خداوند از مومنان دفاع می‌کند.

منبع: دادگستری سمنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا