اخبار صنفیویژه

مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور

وکلاپرس ـ جلسه هم اندیشی رؤسای کانون های وکلای کشور با حضور تعدادی از مدیران کانون های وکلای دادگستری کشور برگزار شد. مصوبات نشست یک آبان ۹۹ را در زیر بخوانید.

به گزارش وکلاپرس، در این جلسه که خبر برگزاری آن پیش از شروع نشست اعلام و رسانه ای نشده بود، رؤسا یا نمایندگان کانون های وکلای مرکز، اصفهان، البرز، کرمان، گلستان، همدان، اردبیل، لرستان، گیلان، قم، بوشهر و نایب رییس و بازرس اسکودا حضور داشتند.

به نظر می رسد عدم حضور مدیران دیگر کانون های وکلای کشور به علت فوق العاده برگزار شدن این جلسه و عدم ایجاد هماهنگی در هفته منتهی به نشست بوده است

بر اساس صورتجلسه منتشر شده از جلسه یک آبان ۹۹ برخی از  رؤسای کانون های وکلای کشور، در این جلسه راجع به ۴ موضوع ذیل تصمیم گیری شده است:

  • طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • اداره نطارت بر وکلا
  • لایحه نحوه اداره و بهره برداری آپارتمان ها
  • ممنوعیت سرپرستی کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه

مشروح مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور

متن صورتجلسه و مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور به شرح ذیل است:

پنج‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۸/۱ ساعت ۹ صبح جلسه‌ای با حضور روسای کانون وکلای دادگستری مرکز، اصفهان، البرز، کرمان، گلستان، همدان، اردبیل، لرستان، گیلان، قم، بوشهر و آقایان کیانی، سجادیه و حجتی ( نایب‌رئیس و بازرسین اتحادیه) در محل کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل گردید.

دستور جلسه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مباحث و مسائل روز نهاد وکالت است.

اولین دستور طرح‌ ها و لوایح مطروحه در مجلس است. جناب دکتر مالکی اعلام کردند که روز شنبه ۱۳۹۹/۸/۳ در کارگروه طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار در کمیسیون جهش تولید دعوت‌شده‌اند. با توجه به اهمیت این طرح و ضرورت دخالت کانون‌ها در آن برای جلوگیری از تبعات سوء تصویب آن، به پیشنهاد جناب دکتر مالکی مقرر شد آقایان کیانی، زرعی و وکیلی نیز در این جلسه کارگروه با ایشان همراهی کند. همچنین کلیه کانون‌ها با نمایندگان استانی خود در ارتباط کامل باشند تا ایشان را در خصوص این طرح و نیز سایر مقررات توجیه نمایند.

مقرر شد کمیسیون‌های پارلمانی کانون‌ها حول محور شناسایی خدمات کانون‌ها با نمایندگان محترم مجلس حوزه خود رایزنی نمایند.

دومین دستور در خصوص اداره نظارت بر رفتار وکالت که در معاونت حقوقی قوه قضاییه تشکیل شده است. مصوب شد طی نامه‌ای مستدل و مستند مراتب مخالفت روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور با تشکیل اداره‌ای تحت عنوان نظارت بر رفتار وکلا در معاونت حقوقی قوه قضاییه بر لحاظ مغایرت با قانون و نقض استقلال کانون‌های وکلای دادگستری نوشته و ارسال شود.

سومین دستور، روسای کانون‌ها تبعات منفی تصویب لایحه نحوه اداره و بهره‌برداری آپارتمان‌ها بر مردم در روابط با ممنوعیت فعالیت در اماکن مسکونی و افزایش هزینه خدمات حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد در این خصوص پیگیری را لازم نمایند تا از تصویب آن در دولت جلوگیری شود.

چهارمین دستور روسای کانون‌ها توصیه نمودند هیئت‌مدیره تمامی کانون‌ها مصوب نمایند پذیرش سرپرستی کارآموز وکالت توسط وکلای عضو کانون وکلای دادگستری صرفاً از بین کارآموزان عضو کانون وکلای هر کانون امکان‌پذیر بوده و پذیرش کارآموز خارج از افراد مذکور ممنوع باشد.

تصویر صورتجلسه و مصوبات نشست یک آبان ۹۹ و امضای رؤسای کانون های وکلا ( که توسط کانون وکلای البرز منتشر شده است) را در زیر مشاهده نمایید:

مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور
مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا