اخبار کانون هاویژه

مدیرعامل صندوق حمایت : نقدها را به جان می‌خریم / صندوق حمایت یکی از سالم‌ترین سازمان‌ها است

وکلاپرس- دکتر سنجر فخری، مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری با حضور در مراسم روز گذشته افتتاح ساختمان کانون وکلای سمنان، صندوق حمایت را یکی از ستون‌های استقلال کانون وکلای دادگستری برشمرد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری سمنان که به طور رسمی از ۵ شهریور ۱۴۰۱ آغاز به فعالیت کرده است، ساختمانش روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ با حضور مقامات قضایی و برخی مسولان نهاد وکالت افتتاح شد.

طبق اعلام ترابی رئیس کانون سمنان بودجه لازم برای تجهیز این ساختمان با حمایت‌های صورت گرفته از سوی صندوق حمایت وکلای دادگستری و نیز همکاری کانون وکلای دادگستری مرکز تامین شده است.

صندوق حمایت ریالی وابسته به دولت نیست

وکیل سنجر فخری، مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری از سخنران این مراسم بود که طی سخنانی با تشریح روند تاسیس این صندوق گفت: قانون مربوط به تاسیس این صندوق در سال ۱۳۵۵ تصویب اما فعالیت آن از سال ۱۳۷۸ آغاز شد.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت وکلای دادگستری یک صندوق بازنشستگی محسوب می‌شود، گفت: این صندوق شاید تنها صندوق بازنشستگی خصوصی است که در ایران وجود دارد. این صندوق از وکلا و کارآموزان وکالت حق بیمه دریافت و به همکارانی که در معرض بازنشستگی هستند مستمری پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فخری، صندوق حمایت وکلای دادگستری را یک صندوق بازنشستگی خودگردان که ریالی از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند، معرفی کرد و گفت: منابع این صندوق از طریق حق بیمه‌های دریافتی از وکلا و کارآموزان وکالت تامین می‌شود و ریالی وابسته به دولت نیست.

صندوق حمایت یکی از ستون‌های استقلال کانون وکلا است

رئیس صندوق حمایت وکلای دادگستری، این صندوق را یکی از ستون‌های استقلال کانون وکلای دادگستری عنوان کرد و گفت: همانطور که کانون وکلا برای اداره امور خود هیچ هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند، درباره بازنشستگان وکالت نیز، صندوق، هیچ‌گونه هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند. اگرچه ممکن است نقدهایی به صندوق وجود داشته باشد اما آن را به جان می‌خریم ولی باید به این مسئله نیز توجه داشت که صندوق حمایت وکلای دادگستری یک صندوق نوپا است که کار خود را از سال ۷۸ آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق حمایت وکلای دادگستری به واسطه سلامتی که در آن حاکم است تاکنون به موفقیت‌های مالی خوبی دست پیدا کرده است، گفت: تمام سعی ما در صندوق این است که صندوقی سالم و عاری از هرگونه فساد را اداره و تحویل دیگران دهیم. به جرأت می‌توان گفت صندوق حمایت وکلای دادگستری یکی از سالم‌ترین سازمان‌هایی است که در کشور فعالیت می‌کند.

دکتر سنجر فخری، مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری
دکتر سنجر فخری، مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا