اخبار مجلس شورای اسلامی

محسن زنگنه: ماده ۵ طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌و کار در نشست آتی صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

وکلاپرس- سخنگوی کیمیسیون جهش و رونق تلید مجلس شورای اسلامی وعده داد در جلسه روز سه شنبه صحن علنی مجلس کلیات ماده ۴ به رأی گذاشته شده و نمایندگان وارد بررسی مفاد ماده ۵ طرح تسهیل شوند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه(سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس) با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی پیشنهادات مربوط به اصل ماده ۴ در خصوص سردفترداران در نشست روز یکشنبه صحن علنی مجلس رد شد و در جلسه بعدی کلیات این ماده به رای گذاشته خواهد شد و وارد بررسی ماده پنج خواهیم شد.

ماده ۴ و ۵ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

ماده ۴- ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۵- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند. هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

تبصره- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در این ماده تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%)است.

ماده ۵– عبارت «براساس نیاز مناطق کشور» از بند (الف) ماده (۷) قانون کانون کارشناسی رسمی دادگستری مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸ حذف شده و دو تبصره به عنوان تبصره های (۱) و (۲) به این بند اضافه می شود:

تبصره ۱- شورای عالی کارشناسان موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون مشاوران رسمی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده معرفی می شوند. توزیع استانی پذیرفته شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته شدگان می باشد. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزارت دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون شورای عالی از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

تبصره ۲- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی نصاب مذکور در تبصره (۱) تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%) می باشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگان مجلس با پیشنهاد قراردادن کف نمره ۶۰ و ۵۰ درصد برای آزمون سردفتری مخالفت کردند

‫۲ دیدگاه ها

  1. هیچ نهادی مظلوم تر از وکالت تو این کشور نیست که جلوی ادمای زورگو نمیتونن بایستن همه دست به دست هم دادن تا نابودش کنن این وسط داوطلبایی که داوطلب هم نیستن و فقط دنبال لقمه ی حاضر و اماده هستن و یاد نگرفتن هرچیزیو با تلاش بدست بیارن نه با تن پروری مدافع این مجلس شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا