اخبار بین المللی

نامه سه هزار وکیل ترکیه به دیوان کیفری بین المللی (ICC) در خصوص فجایع در غزه

وکلاپرس- ۱۵ وکیل ترکیه ای با جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ امضا از وکلای این کشور در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به دیوان کیفری بین المللی (ICC) در هلند مراجعه کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه های ترکی زبان، تلاش های وکلای کشور ترکیه برای مجاب کردن سازمان ملل به تحقیق درخصوص نسل کشی و جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه شدت گرفته است.

بر این اساس هیات ۱۵ نفره وکلای اهل کشور ترکیه همراه با شواهد و مدارکی از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، که ثابت می کند اقدامات این رژیم مصداق جنایت جنگی است، به دیوان کیفری بین المللی (ICC) مراجعه کردند.

مراجعه هیأت وکلای ترکیه به سازمان ملل

پس از این دیدار، هیاتی از مقامات قضایی، مدیران کانون وکلای استانبول و تعدادی از وکلا با سفر به ژنو در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، با معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت و گو کردند.

این هیأت که شامل رئیس کمیسیون عدالت مجلس بزرگ ملی ترکیه و جونیت یوکسل معاون حزب عدالت و توسعه استانبول، احمد سورگون معاون دوره بیست و هفتم حزب عدالت و توسعه قونیه، رئیس کانون وکلای شماره ۲ استانبول یاسین شاملی(Yasin Şamlı) و ۱۵ وکیل بود، با نادا النشیف(Nada el-Nashif) معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار کردند.

پس از این دیدار، جونیت یوکسل رئیس کمیسیون قضایی مجمع ملی کبیر ترکیه در بیانیه ای خشم این گروه را در نقض قوانین حقوق بشری و حقوق بین‌الملل در غزه ابراز کرد و گفت:‌ سیستم سازمان ملل و قوانین بین‌الملل که بر اساس حفظ و رعایت حقوق بنیادین و شرافت تمامی مردم بدون تبعیض بنا شده، باید در غزه نیز رعایت شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: متاسفانه، برای بیش از یک ماه است که ما شاهد ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هستیم. بیش از ۱۵ هزار فلسطینی کشته و قریب به ۷۰ درصد آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از ۱۰۰ تن از پرسنل سازمان ملل نیز کشته شدند. کشته شدن کودکان و نوزادان بیگناه نیز به شدت ادامه دارد.

یوکسل تاکید کرد که حملات اسرائیل به بیمارستان ها، اردوگاه های آوارگان، مدارس و زیرساخت های غیرنظامی را به شدت محکوم می کنند و اقزود: «کشتار بی رویه، مجازات دسته جمعی میلیون ها غیرنظامی که در محاصره کامل از آب، غذا، برق و سوخت محروم هستند. انتقال اجباری، انسانیت علیه فلسطینی ها، لفاظی های غیرقانونی و قصد نابودی مردم فلسطین اشغالی بزرگترین نقض قوانین بین المللی است.»

منبع: yirmidort.tv

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. خود ترکیه در سوریه داره جنایت میکنه کسی هم نمی‌بینه
    جنایت جنابته
    فرقی هم نمیکنه
    و این سکوته درست نیست
    یا نباید دفاع بکنیم یا اگر دفاع می‌کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا