اخبارویژه

ادعای خبرگزاری میزان: محمد مهدی کرمی نه در مرحله تحقیقات مقدماتی و نه در دادگاه وکیلی معرفی نکرده بود

وکلاپرس ـ خبرگزاری میزان در پاسخ به وکیل محمدحسین آقاسی که به عدم پذیرش وکالتش از سوی دادگاه انقلاب انتقاد کرده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، پیگیری‌ها در رابطه با ادعای این وکیل دادگستری حاکی از آن است که محمد مهدی کرمی از زمان بازداشت تا صدور حکم، وکیلی به دادگاه معرفی نکرده بود و به همین جهت مطابق مقررات وکیل تسخیری برای وی تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

بعد از صدور حکم و زمانی که پرونده در دیوان عالی بود، یک وکیل دادگستری، راسا به دیوان عالی مراجعه و اعلام کرد که می‌خواهد وکالت این فرد را برعهده بگیرد.

براساس قانون، وکالت، عقد و توافقی دو طرفه است، این وکیل دادگستری به صورت یک‌طرفه تقاضای وکالت از کرمی نموده بود و تقاضایی از سوی محکوم برای اینکه حاضر است این فرد وکالت وی را برعهده بگیرد توسط وکیل مورد اشاره ارائه نشد.

پیگیری‌ها همچنین نشان می‌دهد، این وکیل دادگستری از دیوان عالی کشور نوشته‌ای ارائه کرد که می‌خواهد وکالت محمدمهدی کرمی را برعهده بگیرد و این تقاضا از سوی دادگستری کل استان نیز جهت اقدام قانونی برای دادگاه ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

دادگاه در این موارد در صورتی که احراز کند متهم یا محکوم نیز تمایل به اعطای وکالت داشته باشد، پس از امضای وکالتنامه از سوی وکیل و موکل، به آن ترتیب اثر می‌دهد.

حسب اعلام دادگاه تقاضایی از سوی متهم کرمی که بخواهد به این وکیل دادگستری یا هر وکیل دیگری وکالت بدهد به دادگاه ارائه نشد.

براساس این گزارش، محمد مهدی کرمی نه در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا و نه در دادگاه وکیلی معرفی نکرده است و وکیل دادگستری هم که اعلام آمادگی برای وکالت وی را داشت، فقط زمانی که پرونده در دیوان عالی در حال رسیدگی بود به صورت یک طرفه‌ تقاضای خود را اعلام کرده بود.

همچنین علیرغم برخی اخبار منتشرشده، محمد حسینی یکی دیگر از متهمان پرونده که به اعدام محکوم گردید، در زمان رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور وکیل معرفی نموده و دارای وکیل انتخابی بوده است.

یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده در رابطه با این پرونده، این است که محکومان پیش از اجرای حکم، نتوانسته‌اند با خانواده خود دیدار کنند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که محمدمهدی کرمی مطابق مقررات از جمله آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها در طول بازداشت به صورت متعدد تماس تلفنی، همچنین ملاقات حضوری با خانواده خود شامل پدر، مادر و برادر داشت و حسب بررسی صورت گرفته از زندان آخرین بار نیز در هفته قبل ملاقات حضوری با والدین و برادرش داشته است.

محمد حسینی هم امکان تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است لکن با توجه به فوت والدین وی و نیز حسب اعلام ایشان مبنی بر اینکه هیچ ارتباطی با سایر اعضاء خانواده خود ندارد، هیچ تقاضایی جهت ملاقات با شخص یا اشخاصی نداشته و کسی هم جهت ملاقات حضوری با ایشان تقاضا و یا مراجعه ای نداشته است.

لازم به ذکر است وکیل محمدحسین آقاسی توضیحات مختلفی راجع به وضعیت عدم پذیرش وکالتش در پرونده مرحوم محمد مهدی کرمی داده است که در حساب توییتری وی قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا