اخبار بین المللیویژه

ریشارد بروکس ؛ قتل یک سیاهپوست دیگر در آمریکا

قتل ریشارد بروکس سیاهپوست به دست پلیس شهر آتلانتا در آمریکا

وکلاپرس ـ در پی قتل یک سیاهپوست دیگر با نام «ریشارد بروکس» به ضرب گلوله پلیس، در شهر آتلانتا کشور آمریکا تظاهراتی در این شهر برگزار شده و رئیس پلیس شهر استعفا کرده است. این شهر از پیش شاهد اعتراضات نسبت به کشته شدن جورج فلوید بود.

مقامات شهر آتلانتا در ایالت جورجیا اوایل روز یکشنبه تأیید کردند که یک افسر پلیس آتلانتا که در کشتن ریشارد بروکس نقش داشته، اخراج کرده و افسر دومی را که در مرگ این مرد سیاهپوست دست داشته، به کار اداری در اداره پلیس گماشته اند.

این اقدامات در ادامه استعفای روز شنبه «اریکا شیلد» ، رئیس پلیس آتلانتا، به خاطر قتل یک سیاهپوست دیگر به نام ریشارد بروکس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش برخی رسانه ها ریشارد بروکس ۲۷ ساله درحالی که در انتظار برای تحویل گرفتن غذا از یک رستوران پشت فرمان اتومبیل به خواب رفته بود کشته شد.

اداره تحقیقات جنایی ایالت جورجیا درحال بررسی قتل این شهروند سیاهپوست، از جمله ویدئویی است که یک شاهد عینی از درگیری پلیس با این شخص ضبط کرده است؛ او در این ویدئو درحال زد و خورد با دو مامور پلیس در پارکینگ رستورانی دیده می شود.

این حادثه درحالی روی می دهد که شهرهای آمریکا از جمله آتلانتا برای چند هفته در پی مرگ جورج فلوید صحنه اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس و نژادپرستی بوده است. آقای فلوید روز ۲۵ ماه مه هنگام بازداشت توسط پلیس جان باخت.

منبع: Usa today و BBC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا