اخبار آزمون هاویژه

قانون تفسیر مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در روزنامه رسمی منتشر شد

وکلاپرس- قانون تفسیر مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار امروز (۲۳ شهریور ۱۴۰۱) در روزنامه رسمی منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس، قانون تفسیر مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در رابطه با معیار پذیرش داوطلبان آزمون های وکالت‌‌‌، کارشناسی رسمی و سردفتری در روزنامه رسمی منتشر شد.

قانون تفسیر مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که با عنوان طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود با تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۲ مجلس و تایید شورای نگهبان در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۹ به رییس جمهور ابلاغ شده بود.

بیشتر بخوانید:

متن قانون منتشره در رزونامه رسمی به شرح زیر است:

قانون تفسیر مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

موضوع استفساریه:

آیا منظور از عبارت «امتیاز میانگین نمرات» در مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، میانگین وزنی نمرات ترازشده، مطابق شاخص‌های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می‌شود، است؟

پاسخ:

بلی، منظور از عبارت «امتیاز میانگین نمرات» در مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، میانگین وزنی نمرات ترازشده، مطابق شاخص‌های آماری در آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعمال می‌شود، است.

تفسیر فوق در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دوم شهریور ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۹ به تأیید شورای نگهبان رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

‫۸ دیدگاه ها

  1. به محض انتشار پاسخ استفساریه در روزنامه رسمی که قانون محسوب خواهد شد، به دانشگاه آزاد به‌عنوان مجری آزمون اعلام خواهیم کرد که نتایج را بر اساس تراز نمره و در کوتاه‌ترین زمان اعلام کند.
    این سخنان رئیس مرکز است . ما هم امیدواریم و منتظر …

  2. قرار بود نتیجه آزمون وکالت قوه قضائیه ظرف چند روز بنا به اظهارات معاونت حقوقی قوه مندرج درسایت مورخ یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۲۳ اعلام شود حال پس ازگذشت یک هفته خبری از اعلام نیجه نیست؟

    1. خیرچنین نیست دوست عزیز. در هر صنف و حیطه تخصصی و هر حرفه ای ، ازدیاد افراد شاغل در حوزه ی بخصوص باعث بیکار شدن و عدم کسب درآمد نخواهد شد ، دراصل به هرمیزان هم که تعدد متخصص باشد ، آندسته موفق و کسب درآمد عالی خواهند داشت که خبره تر،فعالتر و با دانش علمی بیشتر باشند > پس عنوان اینکه سر هرکوچه وکیل وسردفتر بیکار نتیجه این قانون خواهد بود از سر نا آگاهی و جانبدارانه می باشد. جوانان تحصیل کرده که تعداد کمی نیستند با امید به جذب بازار کار ومتخصص شدن پای در دانشگاه و صرف وقت وهزینه میکنند و پذیرش ۳درصدی هرساله از فارغ التحصیلان حقوق، جفای بسیار به باقی پذیرفته نشده ها خواهدبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا