اخبار کانون ها

بیانیه کانون وکلای منطقه فارس در پی برخورد با اجتماع مسالمت آمیز وکلای دادگستری

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در واکنش به حمله به اجتماع مسالمت آمیز وکلای دادگستری در فارس بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، هفته گذشته(۱۱ مهر ۱۴۰۱) جمعی از وکلای دادگستری جلوی ساختمان کانون وکلای فارس در راستای حمایت از بزهدیدگان حوادث اخیر تجمع کرده بودند که به گفته هیأت مدیره کانون مذکور با حمله نیروهای شخصی و نیروی انتظامی به وسیله گاز اشک آور، گلوله ساچمه‌ای و باتوم متفرق شدند.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا هیات مدیره این کانون در بیانیه ای نسبت به این برخورد اعتراض خود را اعلام و بر پاسداشت حقوق مردم و حفظ امنیت حرفه ای وکلای دادگستری تاکیدکرد.

بیانیه کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در پی حمله به اجتماع مسالمت آمیز وکلای دادگستری

خشونت به هر بهانه در هر جامه و جایگاه و با هر تو جیهی محکوم است و نتیجه ای جز نارضایتی و نفرت به بار نمی آورد. تاریخ معاصر ایران آینه روشن از خواسته های بحق و قانونی شهروندان نجیب این مرز و بوم است و به کارگیری خشونت در هر شکل و اندازه ای دوای درد شهروندان نخواهد بود.

از دیدگاه امیر مومنان حضرت علی جایگاه حقوق مردم و رعایت آن از جانب حکمرانان اینگونه آمده است: ” خداوند سبحان حقوق بندگانش را پایه برای حقوق خود دانسته و پاسداشت حقوق بندگان خدا برپایی حقوق خداوند متعال را به دنبال خواهد داشت. “

در همین راستا هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد: در چارچوب وظیفه و در دفاع از حقوق قانونی مردم و نیز وکلای زیر مجموعه این نهاد مدنی – مردمی مستقل، دیر پا و خدمتگذار به عنوان قطره کوچکی از اقیانوس بی کران این مردم، برخورد غیر قانونی صورت گرفته با اعتراض مسالمت آمیز جمعی از همکاران وکیل دادگستری در جلو ساختمان مرکزی این کانون را توسط افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی با استفاده از گاز اشک آور، تفنگ ساچمه ای پلاستیکی، باتوم و بکار گیری الفاظ رکیک را محکوم و ضمن محفوظ داشتن حق دادخواهی خویش از این حرکت خشن و غیر قانونی در نزد مراجع صاحب صلاحیت از مسئولان محترم، دلسور و آینده نگر خواهان بررسی دقیق این رویداد و صدور دستور مبنی بر رعایت قانون و  پاسداشت حقوق مردم و از جمله حفظ امنیت حرفه ای وکلای دادگستری است.

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس (فارس و کهگیلویه و بویر احمد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا