اخبار کانون هاویژه

۶۰ درصد وکلای کانون آذربایجان غربی ماهانه یک پرونده هم ندارند

وکلاپرس– رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از وکلای دادگستری آذربایجان غربی به دلیل مشکلات اقتصادی پروانه وکالت خود را تمدید نکردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، وکیل محمد صابونچی، رییس کانون وکلای آذربایجان غربی، با اشاره به تاریخچه و استقلال ۷۰ ساله کانون در کشور، تصریح کرد: کانون وکلای آذربایجان غربی از سال ۷۶ تاکنون فعالیت خود را در حوزه های معاضدتی و وکالتی آغاز کرده است‌.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۱ نفر در آذربایجان غربی دارای پروانه وکالت و ۱۲۹ نفر کار آموز وکالت هستند.

۶۰ درصد وکلای کانون آذربایجان غربی، مخصوصا وکلای جوان، ماهانه یک پرونده هم ندارند

صابونچی با اشاره به مشکلات وکلای استان به ویژه وکلای جوان استان یاد آورشد: به دلیل برخی مشکلات حدود ۲۰۰ نفر وکیل دادگستری استان نتوانسته اند پروانه وکالت خود را تمدید کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۶۰ درصد وکلای دادگستری استان به ویژه وکلای جوان استان ماهانه یک پرونده وکالت نیز ندارند.

امیدواریم وعده رییس جمهوری برای روز وکیل عملی شود

صابونچی اظهار کرد: منظور از استقلال کانون استقلال صنفی و حرفه ای بوده که جوهر و لازمه کار دفاع و دادرسی عادلانه است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر کار آموزان وکیل بر عهده این کانون است، گفت:در گذشته به دلیل وجود خلأهای قانونی برخی موسسات حقوقی بدون مجوز اقدام به فعالیت می کردند که با برطرف شدن این خلا ها و با کسب مجوز از کانون وکلا می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با انتقاد از جای نداشتن روز وکیل در تقویم رسمی کشور، بیان کرد: رییس جمهوری عملی شدن این مورد را وعده داده که امیداریم به زودی عملی شود.

بیشتر بخوانید: ۷ اسفند روز «استقلال وکیل مدافع» است؛ نه روز «وکیل مدافع»

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌ غربی با اشاره به حمایت نشدن مالی افراد بی بضاعت در پرونده‌های تسخیری توسط قوه قضاییه نیز گفت: طی یک سال گذشته وکلای این کانون پرونده ۲۰۲ فرد بی بضاعت را به صورت رایگان برعهده گرفتند.

در ادامه این نشست تفاهمنامه همکاری بین کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی و خانه مطبوعات استان نیز به امضا رسید.هفت اسقند

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا