اخبار کارآموزی وکالت

کانون وکلای گیلان از کارآموزان وکالت آزمون ۱۴۰۰ مبلغی بابت ثبت‌نام اخذ نکرده است

آزمون مرحله اول کارآموزی کانون وکلای گیلان نیمه مرداد ماه برگزار خواهد شد

وکلاپرس- علیرضا امانی رییس کانون وکلای دادگستری گیلان جزئیاتی از آزمون مرحله اول دوره کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، بر اساس گفته های رئیس این کانون خرداد ۱۴۰۲ اولین دوره آموزشی کارآموزان وکالت کانون گیلان برگزار شده و آزمون مرحله اول کارآموزی این کانون در قالب سه عنوان درسی حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری، در نیمه مرداد ماه برگزار خواهد شد.

همچنین رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان اعلام کرده است که از ۲۳۹ نفر پذیرفته شده در آزمون وکالت سال گذشته هیچ گونه هزینه ای دریافت نکرده است، در حالی که اغلب کانون ها مبالغ قابل توجهی را از پذیرفته شدگان اخذ کرده اند!

پذیرش ۲۳۹ نفر در کانون وکلای دادگستری گیلان

امانی گفت: پس از شرکت داوطلبان در آزمون کارآموزی وکالت تیرماه ۱۴۰۱، سازمان سنجش لیستی متشکل از ۲۳۹ نفر از پذیرفته‌شدگان را به کانون وکلای دادگستری گیلان اعلام کرد که ما بلافاصله با اعلام عمومی جهت انجام پیش‌ثبت نام پذیرفته‌شدگان اقدام کردیم. پس از طی مراحل اولیه، از کارآموزان دعوت بعمل آمد تا مراحل اداری و استعلامات لازم را جهت تکمیل پرونده انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان با اشاره به چرایی تاخیر در فرآیند استعلام و احراز صلاحیت کارآموزان گفت: با افزایش پذیرفته‌شدگان پس از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، بخشی از این تاخیر به دلیل فرآیند زمان بَرِ قطع رابطه استخدامی برخی پذیرفته‌شدگان با نهادهای دولتی بود. بخش دیگر هم مربوط به استعلامات ما از مراجع ذی‌صلاح بود که یکی از این موارد که برای اولین بار طبق آیین نامه ۱۴۰۰ اجرا میشد، استعلام سلامت‌روان از پزشکی قانونی بود که همگی این موارد دست به دست هم داد تا بنا به معاذیر موجود در ترتیبات اداری، این مهم با تاخیر مواجه شود.

صدور پروانه کارآموزی، برای همه کارآموزان و بصورت یکجا

امانی ادامه داد : با توجه به قانون جدید و افزایش قابل توجه تعداد پذیرفته‌شدگان، پرونده برخی از پذیرفته‌شدگان تکمیل بود ولی ناچار بودیم به جهت اینکه حقی از دیگر پذیرفته‌شدگان ضایع نشود، برای همه این نفرات بصورت یکجا پروانه صادر کنیم تا فرآیند کارآموزی خود را آغاز کنند.

وی خاطر نشان کرد : با تمام این شرایط و با یک برنامه ریزی فشرده و فراهم کردن زیرساخت برای دوره جدید، در خرداد ۱۴۰۲ اولین دوره آموزشی کارآموزان وکالت کانون گیلان را برگزار و تاکنون کارگاه ها و دوره های آموزشی متعدد به همت کمیسیون کارآموزی کانون ترتیب داده شده و همچنان ادامه دارد.

برگزاری آزمون مرحله اول دوره کارآموزی در نیمه مردادماه

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان ادامه داد: آزمون پایان مرحله اول دوره کارآموزی در نیمه مردادماه در قالب سه عنوان درسی حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری برگزار می‌شود که سرفصل‌ها و منابع آزمون، پیشتر به کارآموزان محترم ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

امانی افزود : به موازات برگزاری دوره‌های آموزشی، شهر محل اشتغال برای کارآموزان تعیین و آنان جهت تشکیل پرونده عضویت در صندوق حمایت و صدور فیش بابت حق بیمه به آن نهاد تعرفه شدند.

عدم دریافت هزینه از پذیرفته شدگان آزمون

وی خاطر نشان کرد: کانون وکلای دادگستری گیلان تاکنون مبلغی بابت ثبت نام یا دیگر عناوین از پذیرفته‌شدگان آزمون سال گذشته دریافت نکرده است.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا