اخبار اسکوداویژه

صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا- ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

نشست شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در ساعت ۹ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ در محل اتحادیه با حضور اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان کانونها در شورای اجرایی تشکیل شد.

کانونهای غایب: خراسان، خراسان شمالی، کرمان و گلستان.

دستور اول: گزارش امور جاری اتحادیه

جناب آقای جعفر کوشا، رئیس اسکودا، گزارشی از امور جاری اتحادیه را ارائه دادند.

دستور دوم: تعیین اعضای کمیسیون حمایت

مصوبه: «جناب آقای شهرام مختاری پیشنهاد نحوه فعالیت و جزئیات کمیسیون حمایت اسکودا را تهیه و به کانونها ارسال خواهند کرد. موضوع در جلسه بعدی شورای اجرایی بررسی خواهد شد.»

دستور سوم: بررسی نامه دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

مصوبه: «اتصال کانونهای وکلای دادگستری به درگاه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شد. مقرر گردید آقایان محمود حبیبی (دبیر)، وحید قاسمی عهد، حسین طالع و علی اسداله پورکریمی مسئول پیگیری و نظارت تعیین گردیدند.»

دستور چهارم: گزارش بازرسان اسکودا و جناب آقای دکتر عسکری راد در خصوص کتاب ترجمه «اسناد چشم انداز و برنامه های راهبردی کانونهای وکلای دادگستری و انجمنهای حرفه ای حقوقی در گستره جهانی»

گزارش بازرسان اتحادیه در خصوص موضوع نحوه انتشار و چاپ کتاب سند چشم انداز همراه با مستندات موجود به شورای اجرایی ارائه گردید و اعضای محترم شورا ضمن تشکر از بازرسان با عنایت به اینکه اهمیت موضوع در حدی نیست که در شورای اجرایی نسبت به آن اتخاذ تصمیم گردد، با قرائت آن در جلسه مخالفت نموده و صرفاً به مطالعه مفاد آن اکتفا نمودند و مقرر گردید در خصوص اصل موضوع چاپ اتخاذ تصمیم گردد.

مصوبه: «نظر به اینکه سرفصل های ترجمه موسوم به کتاب «اسناد چشم انداز و برنامههای راهبردی کانونهای وکلای دادگستری و انجمنهای حرفهای حقوقی در گستره جهانی» تطابقی با محتویات کتاب ندارد و سرفصلهای آن صرفاً شامل ترجمه مقررات اسناد کشورهای دیگر است، ترجمه فوق ارتباطی با نهاد وکالت در ایران ندارد و تحقیق و تألیفی در این باره نشده است. ضمن تشکر از کارگروه مربوطه، از مصوبه سابق در خصوص چاپ کتاب عدول و با انتشار آن از سوی اتحادیه مخالفت می گردد.»

بیشتر بخوانید:

دستور پنجم: نامه کانون وکلای دادگستری همدان مبنی بر ایجاد سامانه ابلاغ الکترونیک موضوع تبصره ماده ۸۳ آیین نامه

نامه کانون همدان مبنی بر ایجاد سامانه ابلاغ الکترونیک موضوع تبصره ماده ۸۳ آیین نامه استماع شد.

دستور ششم: اجلاس سالیانه IBA

مصوبه: «شرکت رئیس اسکودا در اجلاس سالیانه IBA به هزینه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران تصویب شد.»

دستور هفتم: تصویب صورتهای مالی همایش هیئت عمومی همدان و مازندران

مصوبه: «صورتهای مالی همایش هیئت عمومی همدان و مازندران با اصلاحات جزئی تصویب شد.»

دستور هشتم: تجهیز سالن همایش اسکودا (تعمیر یا جایگزینی میکروفنها)

مصوبه: «تجهیز سالن و کلیه وسایل جانبی آن تصویب شد.»

دستور نهم: نامه کانون وکلای دادگستری مرکز

مصوبه: «نامه کانون وکلای دادگستری مرکز درباره اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ پیرامون بخشهای کارآموزی و انتظامی جهت اطلاع به کانونهای وکلای دادگستری ارسال میشود. کانونهای وکلای دادگستری اصلاحات مدنظر خود را درباره نامه کانون مرکز و دیگر بخشهای آیین نامه اجرایی ظرف ۱۰ روز به اتحادیه ارسال می کنند.»

 

منبع: روابط‌عمومی اسکودا

‫۳ دیدگاه ها

  1. اساتید معظم و معزز مستحضر باشید در دوره ای که فشار و مصایب اقتصادی و سیاسی کمر که نه, حتی گردن اقشار مختلف جامعه رو خرد کرده شما مدیران با تعلل و بی تامل خود بانی تاثر و تدکر خاطر نسل نوپای وکالت این مرز و بوم گشته اید؛ لطفا به بلاتکیفی و آوارگی کارآموزان پایان دهید و از این آیین نامه ی کذایی گذر کنید و بگذارید برای یکبار هم که شده دعای نیک این جماعت بدرقه راه و پشتوانه کارتان گردد.

    ای کارآموزان دیروز و مدیران امروز لطفا به تقاضای کانون مرکز در راستای اصلاح آیین نامه رای مثبت دهید و جمعی را از پریشانی برهانید؛ یاری کنید تا در گوریدگی این گره گشایشی باشید.
    سپاس

    ای که دستت میرسد کاری بکن \\ پیش از آن کز تو ناید هیچ کار
    این همه هیچ است چون می بگذرد \\ تخت و بخت و امر و نهی و گیر و دار
    نام نیک رفتگان ضایع مکن \\ تا بماند نام نیکت پایدار
    منجنیق آه مظلومان به صبح \\ سخت گیرد ظالمان را در حصار

    1. درود برشرفت،حرف دل همه ی کارآموزان را گفتی،،ان شاالله مدیران کانون ها به خودشون بیان وتا دیرنشده فکری به حال این آیین نامه ننگین بکنند،قطعا درصورت تغیر دعای خیر همگان بدرقه انها خواهدبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا