ویژهیادداشت

ضرورت رویکرد مسوولانه مدیران کانون های وکلا و اسکودا در رابطه با برگزاری آزمون وکالت

مدیران کانون های وکلا و اسکودا امروز باید به رسانه ها بیایند و از تدابیر و توجیهاتشان در مورد اصرار به برگزاری آزمون بگویند و افکار عمومی داوطلبان را اقناع کنند

وکلاپرس- در حالی که بدخواهان از هر روزنه ای برای ضربه زدن به اعتبار کانون های وکلا سو استفاده می کنند، برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در سایه بی تدبیری و سکوت مدیران کانون های وکلا و اسکودا تبدیل به پاشنه آشیل این نهاد شده است.

برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در حالی برای نخستین بار به تعویق افتاد که شاید همه خوشبینانه تصور می کردند، سونامی کرونا به زودی فروکش خواهد کرد.

با فرارسیدن اسفند ماه، شرایط هیچ بهبودی پیدا نکرده بود و برخی استان ها به شدت درگیر شیوع بیماری بودند و محدودیت های شدید تردد در آن ها اعمال می شد، با این حال مسوولان اسکودا با خوش خیالی تا دو روز قبل از آزمون و پس از انتشار کارت ورود به جلسه بدون در نظر گرفتن هیچ تدبیری اقلا برای داوطلبان استان های درگیر محدودیت های شدید، در سکوت خود منتظر برگزاری آزمون بودند.

نهایتا هم با اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا آزمون ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ لغو شد، تصمیمی که با توجه به محدودیت های شدید ایجاد شده در برخی از نقاط کشور شاید بهترین راهکار بود.

پس از این اتفاق مسوولان اسکودا در صحنه حاضر شدند و با ارائه تحلیل هایی مبنی بر فرضیه توطئه علیه کانون های وکلا در موضوع لغو شدن برگزاری آزمون، هیچ ارزیابی از نقص های احتمالی مدیریت خود در این موضوع ارائه نداند.

پس از لغو برگزاری آزمون در روز ۲۲ اسفند، عجولانه تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برای برگزاری آزمون تعیین و اعلام شد، با یک حساب سرانگشتی هم می شد حدس زد که پس از تعطیلات نوروز و رفت و آمد ها و مسافرت ها احتمال اوج گیری شیوع بیماری بسیار بالاست، ضمن اینکه تعطیلات فرصت کافی برای مدیریت و پیش بینی راهکارها را ایجاد نمی کند.

حالا هم یک روز مانده به تاریخ اعلام شده برای برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹، مدیران اسکودا به عنوان نماینده کانون های وکلای دادگستری در برگزاری آزمون همچنان سیاست سکوت و سایه نشینی را اتخاذ کرده اند و در حالی که کشور در تب شیوع وسیع بیماری می سوزد و شدیدترین محدودیت ها در اکثر نقاط اعمال شده است، حاضر به ارائه هیچ توضیحی نیستند.

بیشتر بخوانید:

اضطراب و تنش ۸۱۰۰۰ هزار داوطلب آزمون وکالت ۱۳۹۹ که با احتساب اطرافیانشان جمعیتی اقلا ۵۰۰ هزار نفره را تشکیل می دهند، خوراک وسوسه کننده و غیر قابل چشم پوشی برای فرصت طلبانی است که همواره به دنبال تخریب نهاد وکالت بوده اند.

ناگفته پیداست که حتی با ادامه این اصرار غیر مسوولانه برای برگزاری آزمون فردا، اعتراض و نارضایتی عده ای از داوطلبان که واقعا بر اثر محدودیت ها امکان حضور در جلسه آزمون را نخواهند یافت به اضافه سو استفاده کنندگان احتمالی دامن کانون های وکلا را رها نخواهد کرد.

مدیران کانون های وکلا و اسکودا امروز باید به رسانه ها بیایند و از تدابیر و توجیهاتشان در مورد اصرار به برگزاری آزمون بگویند و افکار عمومی داوطلبان را اقناع کنند.

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام این بی تدبیری و لجاجت بی موقع،مصداق بازی خوردن از بد خواهان نهاد وکالت است،و در عجبماز جماعت مدیر در بایتبقه ترین نهاد مدنی که در لجاجت و قدرت نمایی ،بازی طرف مقابل را خورده و در زمین طرف بازی میکنند!!!!حداقل این اقدام اولا جدا شدن کانونهای وکلای دادگستری از درد و رنج و دغدغه و استرس مردم ودر ثانیرودرو شدن با قواعد ساده عقلانیت است.واقع متاسفم

  2. عزیز باید چکار بکنن؟ اگه بگن برگزار کنید که ایراد میگیرید و اگرم بگن برگزار نکنید باز هم ایراد میگیرید. هنوز دو ساعت از اعلام تعویق سپری نشده انتظار دارید بیان در خونتون و به شما توضیح بدن و شما منتشر کنید؟! طوری میگید در سایه سکوت انگار که ماه‌ها گذشته و سکوت کردن، سازمان سنجش متصدی برگزاری هست. من خودم هم شرکت کننده هستم ولی سلامتی هموطنان و خونوادم به همه چی اولویت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا