اخبار صنفیویژه

صندوق حمایت تا امروز ۲۵۰ میلیارد تومان ملک خریداری کرده است؛ وعده خرید ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان تابستان داده شد

گزارشی از مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق حمایت وکلا در تاریخ 1401/5/7

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری گیلان گزارشی از مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا که روز گذشته (۷ مرداد ۱۴۰۱) به طور فوق العاده تشکیل شده بود ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس بر اساس گزارش کانون وکلای گیلان در جلسه روز گذشته صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری ضمن تعیین بازرسان صندوق و اعضای کارگروه سرمایه گذاری، در خصوص افزایش دریافتی مستمری بگیران، بازسازی ساختمان صندوق، میزان بدهی کانون ها به صندوق حمایت و … بحث و گفتوگو شده است.

مشروح گزارش روابط عمومی کانون وکلای گیلان از این جلسه به شرح زیر است:

ایجاد و راه اندازی درمانگاه تخصصی مثبت ارزیابی شد

به گزارش محمود پورعسکری(نماینده کانون وکلای گیلان در مجمع عمومی صندووق حمایت) مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ  ۱۴۰۱/۵/۷ در سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل گردید. در ابتدای این نشست دکتر سنجر فخری رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل صندوق، گزارشی از وضعیت فعلی صندوق به مجمع ارائه نمودند. ایشان نتیجه ی بررسی ها در خصوص طرح ایجاد و راه اندازی درمانگاه تخصصی را از حیث توجیه اقتصادی مثبت ارزیابی و تدوین طرح توجیهی جهت اتخاذ تصمیم نهائی را موکول به جلب نظرکارشناسان ذیصلاح و ارائه آن در جلسات مجمع نمودند.

برآورد هزینه  و مخارج بازسازیِ ۷ واحد ساختمان ملکی صندوق حمایت

مدیر عامل صندوق در بخش دیگر گزارش، برآورد هزینه  و مخارج بازسازیِ ۷ واحد ساختمان ملکی صندوق واقع در مجاورت محل فعلی صندوق را توسط کارشناس رسمی منتخب حدود یازده میلیارد تومان اعلام و افزایش این میزان مبلغ تا ۱۵ میلیارد تومان را نیز پیشبینی نمود.

موافقت وزیر با افزایش ۲۵ درصدی میزان دریافتی مستمری بگیران صندوق

رئیس هیات مدیره صندوق ضمن اعلام خبر تصویب پیشنهاد صندوق مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی میزان دریافتی مستمری بگیران صندوق توسط وزیر دادگستری، اعمال آن در حقوق مرداد ماه به انضمام واریز ما به التفاوت ماه های گذشته را وعده داد.

دکتر سنجر فخری همچنین ضمن تشریح روند پیگیری های بعمل آمده در جهت رفع مشکلات مربوط به نحوه وصول سهم صندوق و کانون ها از محل حق تمبر پرداختی وکلا، از طریق مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ایراد اساسی موجود در این زمینه را ناشی از نقص عملکرد برنامه سیستمی تعریف شده در سامانه های مستقر در دفاتر دادگاه ها اعلام که به موجب آن، کاربر سامانه، مجاز به دریافت پنج درصد سهم دولت می باشد ولی الزامی به وصول سهم صندوق و کانون ندارد  این در حالی ست که ماشین حساب قضائی مستقر در سامانه ی مورد استفاده در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی بصورت پیش فرض و اتوماتیک، علاوه بر سهم دولت، سهم صندوق و کانون را نیز وصول و مستقیم  به حساب ذی نفعان واریز می کند لذا در نتیجه ی پیگیری های بعمل آمده، اعمال تغییرات درجهت رفع این نقیصه و اصلاح عملکرد سامانه دفاتر دادگاه ها از طریق ماشین حساب قضائی در کمیته استاندارد سازی مرکز آمار و فناوری اطلاعات در دست اقدام قرار دارد.

مانده بدهی کانونها به صندوق؛ بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان

در این نشست، گزارش حسابرسی انجام شده توسط موسسه حسابرسی مستقل رهیافت در خصوص اقدامات و عملیات مالی صندوق توسط مدیر عامل محترم صندوق، قرائت و به سمع اعضای مجمع رسید که به موجب آن، صورت های مالی ارائه شده حکایت از وضعیت مالی مطلوب صندوق در پایان سال ۱۴۰۰ دارد هرچند که مطابق این گزارش، مانده بدهی کانونها به صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به میزان مبلغی بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است ! در نهایت با لحاظ کلیات این گزارش و نیز گزارش ابرازی از ناحیه بازرس محترم صندوق ( جناب وکیل کیومرث سپهری)، صورت های مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ به تصویب مجمع رسید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب بازرسان اصلی و علی البدل

انتخاب بازرسان اصلی و علی البدل موضوع ماده ۱۸ اساسنامه صندوق در دستور کار بعدی مجمع قرار گرفت که جناب وکیل علی اسدالله پور کریمی از کانون وکلای البرز با ۱۴ رای و جناب وکیل یوسف مفرد رضائی از کانون وکلای لرستان با ۱۳ رای، به ترتیب به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل صندوق حمایت وکلا برای مدت یکسال تعیین گردیدند.

امکان پرداخت تسهیلات خرید دفتر بصورت ترهینی

در ادامه این جلسه، دکتر سلیمان جعفری نائب رئیس محترم هیات مدیره صندوق، با اشاره به اعلام و ارسال زودهنگام اسامی وکلای متقاضی تسهیلات  به بانک ملی مراکز استانها، گزارشی در خصوص نحوه و نتیجه پیگیری های انجام شده بابت تسهیلات پرداختی از سوی بانک ملی به اعضای مجمع ارائه و خبر از توافق و تفاهم صورت گرفته با این نهاد، بمنظور امکان پرداخت تسهیلات خرید دفتربصورت ترهینی به جای اعطاء تسهیلات در قالب اجاره به شرط تملیک دادند و ضمن دعوت به حضور آقای واقفی معاونت محترم اعتبارات بانک ملی ایران در جلسه، مشکلات کانون های وکلای استانی در رابطه با شیوه و روند اعطاء تسهیلات به وکلای دادگستری، از نزدیک به این مقام مسئول منعکس و مقرر شد در روزهای آتی با حضور مقامات بانکیِ ذیربط استان ها در محل کانون های وکلا، اقدامات لازم جهت رفع موانع موجود صورت گیرد.

اولویت صندوق حمایت خرید املاک و مستغلات است

دکتر افشارنیا دیگر عضو محترم هیات مدیره صندوق نیز با اذعان به این موضوع که اولویت صندوق حمایت وکلا در رابطه با سرمایه گذاریِ منابع مالی صندوق، خرید املاک و مستغلات است، مبلغ تقریبی املاک خریداری شده ی صندوق تاکنون را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری نمودند تا پایان تابستان ۱۴۰۱، به میزان سقف مجاز (۷۰۰ میلیارد تومان)، سرمایه گذاری هدفمند بمنظورجلوگیری از هدر رفت سرمایه صندوق به علت تورم انجام گیرد.

در پایان این نشست و در اجرای دستورالعمل اجرائی ماده ۱۷ آئین نامه صندوق، آقایان وکیل سعید آئیه وند از کانون وکلای همدان و وکیل محمد حسین سلیمیان از کانون وکلای یزد به عنوان اعضای کارگروه سرمایه گذاری تعیین و انتخاب گردیدند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا