تیراندازی به منزل وکیل اهوازی در آستانه هفته پاسداشت وکیل مدافع

وکلاپرس- نایب رییس کانون وکلای خوزستان درخصوص جزئیات سوء قصد و تهدید یک وکیل دادگستری در آستانه هفته استقلال کانون وکلا گفت: پنجشنبه گذشته (۳۰ بهمن) افراد ناشناسی به منزل یک وکیل باسابقه در اهواز تیراندازی کردند.

وکیل اسماعیل جویجری، نایب رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات حادثه سوء قصد به این وکیل گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از وکیل مذکور، این حادثه به دلیل وکالت وی در یکی از پرونده هایش رخ داده است و بهتر است نام این وکیل منتشر نشود.

تیراندازی به خانه این وکیل روز پنجشنبه صورت گرفته است

جویجری ادامه داد: پنجشنبه گذشته (۳۰ بهمن) افراد ناشناسی به منزل یک وکیل باسابقه در اهواز تیراندازی کردند. این اشخاص به جای روند قانونی پرونده به زور متوسل شده اند و پیشتر نیز این وکیل دادگستری را تهدید کرده بودند.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان درخصوص پیگیری های صورت گرفته از مقامات قضایی استان گفت: موضوع را از طریق مقامات قضایی پیگیری کردیم و درخواست دادیم تا روند رسیدگی به این پرونده تسریع و تعیین تکلیف شود و هرچه سریع تر اشخاصی که به منزل این وکیل هجوم برده اند شناسایی و مورد تعقیب و محاکمه قرار گیرند. مقامات قضایی نیز قول همکاری در این خصوص داده اند.

بیشتر بخوانید:

سال گذشته نیز به خانه پدر این وکیل دادگستری هجوم برده اند

وی درخصوص شناسایی این افراد گفت: انگشت اتهام این وکیل باسابقه به سمت افرادی است که در حوزه همین پرونده وی را تهدید کرده و سال گذشته نیز به منزل پدر وی هجوم برده اند و به گفته خود وی، در هیچ پرونده و موضوعی با کسی خصومت و مشکل نداشته است.

جویجری گفت: متاسفانه در آستانه هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون وکلا شاهد چنین اتفاقات ناگواری برای وکلا هستیم. اشخاصی که به دنبال گسترش وکالت و افزایش تعداد وکلا هستند ابتدا بایستی تامین مالی و به ویژه جانی آنان را فراهم آورند. باتوجه به وظایف وکلا لازم است که مرتبا مورد حمایت قرار گیرند.

خروج از نسخه موبایل