اخبار قوه قضاییهاخبار مجلس شورای اسلامی

بودجه قوه قضائیه برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد

بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

وکلاپرس- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی های بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را مشخص کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز شنبه، ۷ بهمن ماه، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است:

۱- اعتبارات قوه قضائیه و سازمان های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول مربوط بخش دوم بودجه تعیین و ارائه نماید.

۲- اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید. سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری دستگاه های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه های مذکور به همراه بودجه تفصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفا در قالب برنامه های مذکور مجاز بوده و دستگاهای مجری برنامه های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) این لایحه آمده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون های عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

منبع: خانه ملت

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون از خبررسانیتون،ایکاش میزان بودجه سازمانها و نهادهای دیگر روهم منتشر میکردین،همینطور بودجه وزارت نفت و بودجه بخش نظامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا