اخبار قوه قضاییهویژه

سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه: مخالفتمان با طرح اصلاح قانون استفاده برخی از دستگاه ها از نماینده حقوقی را قبلا اعلام کرده بودیم

وکلاپرس- در حالی که رئیس کمیته تخصصی بررسی «طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» پس از جلسه دو روز قبل این کمیته از موافقت همه نهادها به جز کانون وکلا با این طرح خبر داده بود، سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه امروز اعلام کرد نماینده این مرکز در جلسه مذکور حاضر نبوده است.

حجت الاسلام محمدتقی علی نقی رئیس کمیته تخصصی بررسی «طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» که در صورت تصویب به شرکت ها و موسسات خصوصی نیز اجازه استفاده از افراد غیروکیل برای مداخله در دعاوی مطرح در مراجع قضایی را خواهد داد، پس از برگزاری جلسه این کمیته در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، با ذکر اینکه نمایندگان نهادهای مختلف از جمله کارشناسان قوه قضائیه در جلسه حضور داشته اند از اعلام موافقت همه نهادهای حاضر به جز کانون وکلا با این طرح خبر داده بود.

با این وجود سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه امروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که نماینده این مرکز در جلسه مذکور حضور نداشته است و این مرکز قبلا مخالفت خود با این طرح را اعلام کرده بوده است.

ایجی توضیح نداده است که در صورت مخالف مرکز وکلای قوه قضائیه، کارشناسان این قوه که در جلسه کمیته حاضر بوده اند چرا بر خلاف موضع اعلام شده قبلی توسط مرکز وکلا به عنوان زیر مجموعه این قوه، موافقت خود را اعلام کرده اند ؟

حسین ایجی سخنگوی مرکز وکلای قوه قضائیه در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجلس کارگروهی تشکیل داده و نماینده مرکز وکلا با حضور در این جلسه مخالفت خودش را اعلام کرده و مجدد با تشکیل جلسه‌ای، جزئیات را بررسی می‌کنند که نماینده مرکز وکلا به علت مخالفت با این طرح در این جلسه شرکت نکرده است.

وی افزود: یکی از نمایندگان پس از جلسه دوم اظهار داشته که همه موافق این طرح هستند، به غیر از کانون وکلا؛ این طور برداشت می‌شود مرکز وکلا موافق این طرح است، در حالیکه قبلا، مخالفت خود را اعلام کرده بودیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا