اخبار صنفیویژه

مدیرعامل صندوق حمایت وکلا: سامانه مالیاتی وکلا راه اندازی شد/ با ثبت نام در این سامانه نیازی به دستگاه پوز نیست

وکلاپرس– مدیرعامل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری از راه اندازی سامانه مالیاتی وکلا و امکان ثبت نام وکلای دادگستری در این سامانه اینترنتی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صفحه اینستاگرام صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، مدیرعامل این صندوق از راه اندازی این سامانه مالیاتی وکلا خبر داد و گفت لینک ثبت نام سامانه مذکور از طریق پیامک برای وکلا ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: وکیلی که در سامانه مالیاتی ویژه وکلا ثبت نام کرده باشد جریمه نخواهد شد

به گفته دکتر سنجر فخری، مدیر صندوق حمایت وکلا، سامانه مالیاتی وکلا بر اساس قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب سال ۹۸ [که استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا سامانه‌ مؤدیان را برای وکلا الزام کرده بود] راه‌اندازی شده است.

وکیل فخری درباره اهمیت این سامانه گفت: با وجود این سامانه دیگر نیازی به دستگاه پوز نیست و لینک ثبت نام در این سامانه از طریق پیامک برای وکلا ارسال خواهد شد.

سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی

برای ثبت نام در سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی که به عنوان سامانه مالیاتی وکلا نیز معرفی شده است، باید به سایت زیر رفته و اطلاعات درخواستی را کامل کنید:

سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی

در گام اول و پس از ورود به صفحه ثبت نام، در کادرهای موجود شماره تلفن، کد ملی و کد امنیتی را ثبت و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

برای اطلاع بیشتر از نحوه ثبت نام لینک زیر را تماشا کنید:

توضیحات لازم برای ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلا:

با تکمیل فرآیند ثبت نام ، پایانه فروشگاهی شما که یک برنامه کاربردی تلفن همراه است فعال شده و قادر خواهید بود صورتحساب الکترونیکی حق الوکاله و خدمات حقوقی خود را بر اساس قوانین و استانداردهای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کنید.

  1. لازم است کلیه وکلای محترم ابتدا “شماره پیگیری ثبت نام ” که از سازمان امور مالیاتی دریافت نموده اند (در اظهارنامه های مالیاتی ثبت شده قابل استخراج است) را در قسمت “شماره پیگیری ثبت نام ” در ستون مربوطه درج نمایند. چنانچه تا کنون شماره پیگیری مربوطه دریافت نشده است، لطفا با وارد شدن در سامانه سازمان امورمالیاتی و تشکیل پرونده، شماره پیگیری ثبت نام را دریافت و مطابق بالا اقدام گردد.
  2. تمامی اطلاعات وارد شده در این سامانه باید مطابق با اطلاعات ثبت شده در سامانه امور مالیاتی کشور باشد.
  3. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده شامل: شماره ملی/شناسه ملی، کدپستی ، شماره پیگیری ثبت نام، نام ، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه ، شماره شبا،سریال حافظه مالیاتی و سریال پایانه فروشگاهی خود را دریافت کرده و صورتحساب استاندارد جهت ارائه به سازمان امورمالیاتی صادر کنید.

  4. پس از تکمیل مراحل ثبت نام جهت فعالسازی سامانه به درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت شده و در آنجا مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال برای سال اول به عنوان حق عضویت دریافت خواهد شد.

گفتنی است ۲۵ اسفند ۹۹ مراسم رونمایی از سامانه مالیاتی ویژه وکلای دادگستری به جای دریافت دستگاه POS با حضور مدیران اسکودا، صندوق حمایت وکلای دادگستری سراسر کشور و کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

اگرچه دکتر فخری اعلام کرده بود جزئیات مربوط به این سامانه متعاقبا از سوی صندوق حمایت وکلای دادگستری اعلام خواهد شد، اما بالاخره با گذشت بیش از ۶ ماه از مراسم رونمایی، امکان بهره برداری وکلای دادگستری از این سامانه مهیا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا