اخبار کانون هاویژه

زاهدپاشا عزل و روحانی نایب رییس کانون وکلای مرکز شد

وکلاپرس ـ در جلسه ششم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز صمد زاهدپاشا با رأی اعضای این هیأت از سمت نایب رییسی عزل شد و کارن روحانی با انتخاب اکثریت مطلق هیأت مدیره نایب رییس کانون وکلای مرکز شد.

به گزارش وکلاپرس و بر اساس آنچه وکیل مریم رهنما در کانال خبری تنویر منتشر کرده، امروز در جلسه ششم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز اعضای هیأت رییسه این نهاد (به جز یک منشی) تکمیل شدند.

در ابتدای این جلسه، اعضا درباره اختلافات رخ داده به نطق پرداخته و سپس درباره عزل وکیل صمد زاهدپاشا از سمت نایب رییسی کانون مرکز به گفت و گو پرداختند.

پس از این صحبت ها با پیشنهاد وکیل غفاری فردویی و حمایت برخی از اعضای هیأت مدیره ، عزل صمد زاهدپاشا از سمت نایب رییسی به رأی گذاشته شد.

اگرچه در دور اول عزل این وکیل دادگستری رأی نیاورد، لیکن با رایزنی های صورت گرفته مجدداً درباره عزل یا عدم عزل نایب رییس مذکور رأی گیری صورت گرفت که با توجه به کسب حد نصاب قانونی عزل این شخص رأی آورد.

بر این اساس علاوه بر تعلیق عضویت صمد زاهدپاشا از عضویت در هیأت مدیره ، وی از سمت نایب رییسی نیز کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: تعلیق عضو هیأت مدیره کانون مرکز

انتخاب نایب رییس جدید کانون وکلای مرکز

در ادامه اعضای هیأت مدیره برای سمت نایب رییسی وارد مشورت شد که ماحصل آن نامزدی وکیل سید مهدی حجتی و وکیل کارن روحانی بود.

از همین رو رأی گیری برای انتخاب دومین نایب رییس کانون وکلای مرکز برگزار شد که کارن روحانی با توجه به کسب ۶ رأی از ۱۱ رأی حاضران در این رقابت پیروز شد و نفر اول منتخبین وکلای کانون مرکز با کسب ۵ رأی، نتوانست نایب رییسی این نهاد مدنی را به دست آورد.

به نظر می آید وکیل التفات سنایی که پیشتر از سوی دکتر جلیل مالکی به عنوان نفر دوازدهم هیأت مدیره اعلام شده بود در این انتخابات شرکت نکرده است.

دلایل معترضان در جلسه پنجم هیأت مدیره کانون وکلای مرکز چه بود؟

وکیل محمود حبیبی ؛ دومین بازرس کانون وکلای مرکز

در ادامه جلسه، هیأت مدیره کانون وکلای مرکز برای انتخاب دومین بازرس این نهاد وارد گفت و گو شد که به نظر می رسد فقط وکیل محمود حبیبی برای احراز این سمت کاندیدا شده بود.

از این رو هیأت مدیره برای انتخاب یا عدم انتخاب این وکیل دادگستری به عنوان بازرس کانون مرکز وارد رأی گیری شد که با رأی ۱۱ نفر از اعضای هیأت مدیره، محمود حبیبی سمت بازرسی را احراز نمود

گفتنی است به خاطر عدم نامزدی هیچ یک از اعضا برای سمت منشی گری هیأت رییسه ، انتخاب منشی به جلسه بعد موکول شد.

لازم به ذکر است از دو جلسه پیش که هیأت مدیره خبر از ایجاد تسهیلاتی برای نخبگان حقوقی جوان داده بود، علیرغم وعده های داده شده مبنی بر تصمیم گیری نهایی در روز یکشنبه، هنوز در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید :‌ توضیح رییس کانون وکلای مرکز درباره کارآموزی بدون کارت پایان خدمت نخبگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا