اخبار صنفیویژه

رییس کانون وکلای مرکز: اکثر نمایندگان مجلس در جریان تبعات طرح تسهیل قرار گرفته‌اند

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای مرکز در جلسه هیأت مدیره این نهاد مدنی از اطلاع اکثریت نمایندگان مجلس از تبعات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس صورت جلسه صد و دهمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، دکتر جلیل مالکی درباره پیگیری‌های مربوط به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار گفت:

 با تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته، اکثریت نمایندگان محترم در جریان نواقص و تبعات غیر کارشناسانه پیش نویس قرار گرفتند و بعد از تصویب کلیات بنا شد در خصوص اصلاحات و یا حذف مواد مذکور در جلسات بعد از تعطیلات مجلس اتخاذ تصمیم شود.

این وکیل دادگستری پیشتر نیز درباره یکی از تبعات تصویب ماده ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفته بود: با تصویب این ماده عملاً نظارت و اختیار عالیه قوه قضاییه در نیازسنجی حوزه‌های قضایی در پذیرش وکیل از بین می‌رود و به یک باره قوه قضاییه در حوزه‌های قضایی کوچک و به‌ویژه در مناطق محروم که ممکن است فقط یک یا دو شعبه دادگاه داشته باشند با تعداد کثیری از پذیرفته‌شدگان مواجه خواهند شد که باید در آن حوزه قضایی مبادرت به وکالت دعاوی نمایند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: دنبال حذف شورای سه نفره تعیین ظرفیت آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ هستیم

مالکی درباره وکیل مازاد بر نیاز در حوزه‌های قضایی کوچک افزوده بود: درحالی‌که در آن حوزه قضایی نه نیازی به این تعداد وکیل است و نه کار وکالتی‌ ای برای وکلای پذیرفته‌شده وجود دارد. نتیجه آن خواهد شد که وکلای مازاد به دلیل بیکاری و عدم وجود کار یا به سمت و سوی کارچاق‌کنی و واسطه‌گری و وکالت‌های تضمینی بروند که بار آن قطعاً به دوش دستگاه محترم قضایی خواهد بود و یا هم اینکه در صورت مقاومت و عدم انحراف به سمت و سو‌های فوق، به دلیل عدم وجود کار و اشتغال دچار افسردگی شوند و بار دیگری را بر دوش جامعه و خانواده تحمیل نمایند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا