اخبار بین المللیویژه

درخواست ۸۰ وکیل برزیلی از سازمان ملل درباره رئیس جمهور این کشور: بولسونارو برای دموکراسی خطرناک است

حقوقدانان و وکلای برزیلی در درخواستی از سازمان ملل رئیس جمهور کشورشان را خطری برای روند دموکراسی در این کشور دانستند

وکلاپرس- هشتاد وکیل و متخصص حقوقدان برزیل در طوماری به سازمان ملل نوشتند، دموکراسی و استقلال قضاوت کشور از سوی دولت بولسونارو در معرض تهدید است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، ۸۰ وکیل دادگستری و حقوقدان در برزیل از “دیه‌گو گارسیا- سایان”، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور استقلال قضات و وکلا خواستند تا به برزیل بیاید و حملات اخیر علیه دیوان عالی و دادگاه عالی انتخابات را که بر روند رای گیری در برزیل نظارت دارد، رصد کند.

دادگاه های برزیل با کارزاری غیرمنتظره از بی اعتمادی و تهدیدهای عمومی علیه قضات روبرو هستند

آنها در طومار خود اعلام کردند، دادگاه های برزیل با کارزاری غیرمنتظره از بی اعتمادی و تهدیدهای عمومی علیه قضاتی روبرو هستند که تصمیم گرفته‌اند علیه تبلیغات و دستورات دولت ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل اقدام کنند.

در ادامه این طومار همچنین نوشته شده است: در ضمن، بولسونارو بدون هیچ دلیل و مدرکی علنا مدعی است که سیستم انتخابات برزیل را می‌توان فریب داد و در آن تقلب کرد.

بیشتر بخوانید:

بولسونارو که در نگاه برخی از رسانه های محلی مشهور به ترامپ برزیل است، بارها سیستم رای گیری برزیل را به تقلب متهم کرده است اما شواهدی برای اثبات ادعای خود بیان نمی‌کند.

رئیس جمهور برزیل تهدیدهای مستقیمی را علیه دیوان عالی برزیل مطرح کرده است

ژائیر بولسونارو (Jair Bolsonaro) رئیس جمهور برزیل
ژائیر بولسونارو (Jair Bolsonaro)، رئیس جمهور برزیل

در طومار امضا شده توسط ۸۰ وکیل دادگستری آمده است که بولسونارو (Jair Bolsonaro) در ۷ سپتامبر سال گذشته در برابر جمعیتی متشکل از هزاران نفر از هواداران خود، یک سری تهدیدات مستقیم به دادگاه عالی انجام داد و نافرمانی از تصمیمات قضایی را تمجید کرد و حتی قضات خاصی را تهدید کرد.

در این بیانیه آمده است: “قوه قضاییه برزیل در محاصره است. استقلال قضایی در برزیل با چالش هایی مواجه است که از زمان شکل گیری دموکراسی[در این کشور] از دهه ۱۹۸۰ بی سابقه بوده است.”

حملات بولسونارو به سیستم قضایی و رای‌گیری الکترونیکی برزیل این نگرانی را ایجاد کرده که او شکست ماه اکتبر را در رقابتی که در آن از رقیب چپ‌گرای خود، یعنی لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق این کشور عقب‌تر است، نمی‌پذیرد و زمینه را برای یک بحران جدی در این کشور آمریکای لاتین ایجاد می‌کند.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا