اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی: هفت نفر از وکلای آذربایجان‌غربی تعلیق شدند؛ بدون صدور کیفرخواست نمی‌توان تعلیق وکیلی را صادر کرد

وکلاپرس- علی علیزاده رییس جدید کانون وکلای آذربایجان‌غربی در یک نشست خبری از تعلیق هفت نفر از وکلای این کانون خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر این هفت نفر پرونده برخی از وکلا در آذربایجان‌غربی پس از حوادث اخیر در جریان است که شامل این هفت نفر آمار اعلامی نمی‌شود.

به گزارش وکلاپرس وکیل علی علیزاده که در انتخابات ۶ اسفند به عنوان رئیس هیات مدیره کانون وکلای آذربایجان‌غربی انتخاب شد در این نشست کسب و کار تلقی کردن وکالت را مورد نقد قرار داد و آن را پارادوکس در عدالت قضایی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

وکیل علی علیزاده در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت استقلال کانون وکلای دادگستری گفت:

کانون در کنار مردم و حاکمیت قرار دارد؛ کسب و کار تلقی کردن وکالت یک پارادوکس در عدالت قضایی است. حفظ شان و منزلت وکلا ضروری است؛ اخیرا طرحی با موضوع شمول شغل وکالت به عنوان کسب و کار در لایحه اصلاح مواد ۱، ۷ و ۳۰ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب مجلس رسیده که طی آن «شغل وکالت دادگستری» را مشمول عنوان «کسب و کار» تلقی و وکیل را کاسبی معرفی کرده که باید با قواعد تجارت و بازار آزاد کار کند که معتقدیم به هیچ وجه اینگونه نیست.

این طرح می‌تواند قیود و چارچوب‌های ورود به این شغل را از بین ببرد و هر فارغ التحصیلی را در زمره دارندگان پروانه وکالت قرار دهد که منجر به آسیب در تحقق عدالت قضایی خواهد شد.

تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد که در این رابطه اصلاحات لازم شود تا دیگر وکلات به عنوان یک کسب و کار تلقی نگردد.

هفت نفر از وکلای آذربایجان‌غربی تعلیق شدند

کانون وکلا نهاد کسب و کار نیست؛ کانون وکلای آذربایجان‌غربی همواره جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و یک مرکز خود انتظام است.

هفت نفر از وکلای آذربایجان‌غربی تعلیق شدند؛ بدون صدور کیفرخواست نمی‌توان تعلیق وکیلی را صادر کرد؛ برخی پرونده وکلا در آذربایجان‌غربی پس از حوادث اخیر در جریان است که شامل این هفت نفر آمار اعلامی نمی‌شود؛ البته در تلاشیم تا پرونده‌های موجود با رفع سو برداشت‌های موجود ختم به خیر شود.

در کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی برای یک هزار و ۲۴۷ نفر، پروانه وکالت صادر شده است؛ در دوره اخیر جذب وکلا، ۲۷۴ نفر قبولی کارآموزی وکالت داریم و معتقدیم که ظرفیت‌های لازم برای آموزش وکلای جدید در آیین نامه جدید پیش بینی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا