اخبار اسکودا

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران: قاضی و وکیل باید طوری تعامل کنند که احساس خوبی به اصحاب دعوا و جامعه دست دهد

وکلاپرس- حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس‌کل دادگستری استان مازندران در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین همایش اسکودا بر نقش موثر وکلا در پیشگیری و کاهش پرونده‌ها تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اسکودا رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با بیان پیشینه وکالت در تاریخ از تاثیر وکیل در تصمیم و رای عادلانه قاضی سخن گفت و همکاری قوه قضاییه با وکلا را در جلب رضایت مردم ضروری دانست.

حجت‌الاسلام اکبری بیان کرد: ما همیشه چه به‌عنوان قاضی و چه وکیل دادگستری در این روزگار در امر وکالت اشتغال داریم و همۀ ما امورمان را به خدایی واگذار می‌کنیم که مشکلات ما را حل می‌کند، جزا و پاداش می‌دهد.

موضوع وکالت به پیش از اسلام برمی‌گردد

وی با اشاره به اینکه موضوع وکالت به پیش از اسلام برمی‌گردد گفت: امروزه وکالت به یک موضوع مهم تبدیل گردیده و از هم تفکیک شده است. رسالت اصل ۱۵۶ قانون اساسی گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و رسیدگی به شکایات و دعاوی است که جزء وظایف وکلا و همۀ کسانی که در حوزه عدلیه کار می‌کنند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اکبری با بیان اینکه خدا در سورۀ حدید قرآن کریم هدف از رسالت پیامبران قسط و داد فرموده است افزود: در این راستاً، قوۀ قضاییه به‌تنهایی وظیفه‌مند نیست و وکلای دادگستری در این بین عدلیه را یاری می‌دهند.

وکیل قاضی را برای تصمیم و رای عادلانه یاری می‌رساند

وی تصریح کرد: وکیل قاضی را برای تصمیم و رای عادلانه یاری می‌رساند و امروزه می‌بینیم این معاونت برای اجرای عدالت در عملکرد دستگاه قضایی و وکلای دادگستری متجلی است.

اکبری خاطرنشان کرد: وکیل و قاضی هر دو بر اجرای عدالت تاثیرگذارند، زیرا خیر اجرای حق و حد طبق روایات اسلامی از چهل شبانه‌روز ریزش باران فایده‌مندتر است

منتظرگذاشتن اصحاب دعوا کار مطلوبی نیست

وی با تاکید بر اینکه باید طوری باهم تعامل کنیم که احساس خوبی به اصحاب دعوا و جامعه دست دهد، گفت: باید احساسی به اصحاب دعوا دست دهد که بگویند در پروندۀ من قاضی و وکیل عالمانه و عادلانه کار خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

اکبری با بیان اینکه این جلسات باید ما را به این هدف نزدیک کند افزود: سرعت توام با دقت را شعار و برنامۀ خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌دانیم.

وی ادامه داد: رسیدگی باید به هنگام باشد، چون شتاب و تاخیر در دادرسی درست نیست و منتظرگذاشتن اصحاب دعوا کار مطلوبی نیست.

وکلای دادگستری در پیشگیری و کاهش پرونده‌ها نقش اصلی را دارند

اکبری در ادامۀ سخنرانی خود تاکید کرد: باید به امر پیشگیری و کاهش پرونده‌ها اندیشیده شود و با گفت‌وگو در بخش‌های مختلف جامعه، کاری انجام داد تا دعاوی کاهش یابد و در این بخش وکلای دادگستری نقش اصلی را دارند.

وی همچنین از رفتار وکلا در جریان احترام به عدلیه و قضات تقدیر و تشکر کرد و افزود: باید به بهترین شکل کار خود را انجام دهیم تا رضایت مردم و خشنودی خداوند جلب شود.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا