اخبار کانون ها

صفادوست: در تلاشیم برای عدم امکان اخذ پرونده در مدت هشت ماه ابتدایی کارآموزی تمهیداتی بیندیشیم

وکلاپرس- اولین جلسه دوره کارآموزی پذیرفته شدن آزمون وکالت ۱۴۰۱ (پذیرش ۱۴۰۰) کانون وکلای دادگستری مرکز روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۶ در سالن جلال نایینی برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از انعکاس آقای دکتر حسن صفادوست در نخستین جلسه کاراموزان سال ۱۴۰۰ ضمن خبر مقدم به حضار و تشکر از صبر و شکیبایی، ابراز امیدواری کرد با همکاری یکدیگر و دوشادوش هم در حفظ حقوق ملت کوشا خواهیم بود و به تمامی مشکلات فائق می آییم.

امسال تست سلامت روان به مراحل کارآموزی اضافه شد

وی در ادامه گفت:در دوره جدید و پس از تصویب قانون تسهیل علی رغم تغییرات بوجود آمده تلاش کردیم بهترین شرایط را برای کاراموزان عزیز مهیا کنیم، بطور مثال چنانچه شاهد بودید امسال یک تست دیگر به نام تست سلامت روان به مراحل کارآموزی اضافه شد و ما با تمامی مشکلات توانستیم بیمارستانی را برای گرفتن این تست هماهنگ کنیم.

همچنین اینجانب نسبت به موارد سختگیرانه در مقررات کارآموزی ایرادات جدی داشته و دارم و بدون شک هیئت مدیره کانون مرکز این اهتمام را خواهند داشت که این موارد را تسهیل نماید.

در تلاشیم برای عدم اخذ پرونده به مدت هشت ماه برای کارآموزان تمهیداتی بیندیشیم

صفا دوست عنوان کرد: بطور مثال در تلاشیم تا در خصوص حضور مستمر شما در محاکم به مدت ۶ ماه و عدم اخذ پرونده به مدت هشت ماه تمهیداتی اندیشیده شود تا در زمان حضور در محاکم به صورت عملی بتوانید پرونده بگیرید لذا از شما میخواهم با درک شرایط موجود مارا در رسیدن به اهدافمان همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه با طرح این موضوع که در گذشته جذب کارآموز ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در سال بوده و در حال حاضر این رقم به ۲۸۰۰ نفر افزایش یافته است افزود: از نظر ما قانون محترم بوده و باید به اجرا گذاشته شود اما در خصوص امکانات و زیرساخت ها و سایر مراتبی که لازمه اجرای قانون است باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

پذیرای انتقادات هستیم

وی افزود: بنده همیشه و در همه حال پذیرای انتقادات شماهستم چراکه اگر انتقاد نباشد، خروجی کار خوب نخواهد بود.

ریاست هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان از همکاری کاراموزان با کمیسیون کارآموزی و زحمات دکتر شاه محمدی و دکتر شاملو و اعضا کمیسیون کارآموزی و اساتید محترم قدردانی کرد.

در ادامه مراسم دکتر شاه محمدی نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن عرض تبریک به کاراموزان جدیدالورود بیان داشت :طبق فرمایشات جناب آقای دکتر صفا دوست ما انتقادات را پذیرا هستیم همچنین یک نکته مدنظر کارآموزان عزیز باشد و آن اینکه از امروز که شما شماره پروانه دریافت کرده و کار آموز شده اید طبیعتاً مشمول مقررات انتظامی رعایت اخلاق حرفه‌ای و شان وکالت خواهید بود و انتظار می‌رود اهتمام جدی در زمینه آموزش داشته باشید و در آزمون های پیش رو ما را سربلند کنید.

منبع: رسانه انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا