اخبار اسکودا

دکتر کوشا: باید با پمپاژ اخبار جعلی و دروغ معارضان نهاد وکالت مقابله کرد

وکلاپرس- همایش ملی «روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری ایران؛ سیاست‌ها و راهکارهای عملی» صبح پنجشنبه ششم بهمن ماه سال جاری با حضور رئیس اسکودا و جمعی از روسا و مدیران روابط عمومی کانون‌های وکلای سراسر کشور به همت کانون بوشهر در این شهر برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از وابط عمومی اسکودا دکتر جعفر کوشا در این همایش بر ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای تاکید و هجمه مستمر از تریبون‌های رسمی و غیررسمی به نهاد وکالت طی سال‌های گذشته را مصداق بحران عنوان کرد و گفت: در عین حال اداره نهاد وکالت در شرایط فعلی، مصداق مدیریت بحران یا مدیریت در شرایط بحران است.

رئیس اسکودا در ادامه نگاه بخشی، رقابت‌های غیرضروری یا اولویت دادن به مسائل حاشیه‌ساز و غیرضروری در سیستم اطلاع‌رسانی کانون‌های وکلا را نوعی آفت دانست و بر ضرورت اهتراز از آن به ویژه در شرایط ویژه فعلی تاکید کرد.

باید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مردم را اقناع کرد

وی با تاکید بر اینکه امروز اقناع با روش‌های سنتی امکان‍‍پذیر نیست گفت: امروز باید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مردم را اقناع کرد. در این راستا باید از مدل‌های مختلف اطلاع‌رسانی استفاده کنیم. در این مسیر باید مدل‌ها و پدیده‌ها را بشناسیم تا برآیند آن استقرار عدالت در جامعه باشد.

بیشتر بخوانید:

این حقوقدان و وکیل دادگستری با بیان اینکه علاوه بر پیچیدگی فضای رسانه‌ای جدید و لزوم تطبیق و روزآمدسازی روندهای اطلاع‌رسانی، عامل دیگری که دشواری و پیچیدگی کار روابط عمومی‌ها را بیشتر کرده، هجمه مستمر به نهاد وکالت از سوی تریبون‌داران متعدد است، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها علاوه بر ابداع روش‌های موثر و اقناعی برای اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های کانون‌ها، باید با پمپاژ اخبار جعلی و دروغ معارضان نهاد وکالت مقابله کنند و اجازه ندهند این خبرسازی‌ها در افکار عمومی کشور موثر واقع شود.

روابط عمومی‌ همان گوشی است که کانون‌های وکلا به‌وسیله آن صدای مردم هستند و حرف آنها را می‌شنوند

رئیس اسکودا، کارکرد روابط عمومی مدرن در دوره حاضر را برخلاف فرایندهای یک‌طرفه سنتی و قدیمی عنوان کرد و خطاب به مدیران روابط عمومی کانون‌های وکلای سراسر کشور گفت: شما باید علاوه بر ایفای نقش‌های سنتی، مجرای ارتباط و تعامل کانون‌های وکلا با مردم هم باشید. ارتباط موثر و دو طرفه با مردم، از ضرورت‌های مدیریت در دنیای امروز است، دوران گویندگی صرف به سر آمده و باید گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های مردم هم داشته باشیم. روابط عمومی‌ همان گوشی است که کانون‌های وکلا به‌وسیله آن صدای مردم هستند و حرف آنها را می‌شنوند.

در ابتدای این نشست نیز دکتر سیروس شهریاری، دبیر همایش ملی «روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری ایران؛ سیاست‌ها و راهکارهای عملی» و دکتر بهرام فرهمند صابر، رئیس کانون وکلای دادگستری بوشهر در سخنانی بر ضرورت توسعه یکپارچه روابط عمومی‌های فعال در نهاد وکالت تاکید کردند.

در ادامه این نشست نیز دکتر حمید شکری خانقاه، استاد ارتباطات به ارائه مطالبی در حوزه «روابط عمومی سازمانی» پرداخت.

سپس روسا، نمایندگان و مسئولان روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری ایران پیشنهادات خود را درباره چگونگی توسعه روابط عمومی در نهاد وکالت جهت ارائه در شورای سیاستگذاری روابط عمومی اسکودا و در صورت لزوم شورای اجرایی و هیات عمومی به منظور اتخاذ رویه‌های متحدالشکل در روابط عمومی کانون‌های سراسر کشور مطرح کردند.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا ی دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا