اخبار صنفیویژه

نگاهی به علت استعفای رئیس و دبیر کانون وکلای خوزستان و سکوت ایشان

وکلاپرس- علی رغم گذشت چندروز از استعفای رئیس کانون وکلای خوزستان و دبیر این کانون از عضویت در هیأت مدیره، توضیحی در این خصوص ارائه نشده است.

به گزارش وکلاپرس، دکتر سیاوش شجاع پوریان (رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان) و دکتر منصور شکیبا (دبیر کانون وکلای دادگستری خوزستان) در نامه ای که تصویر آن ۱۰ دی ماه منتشر شد، استعفای خود را علاوه بر سمت‌های مذکور، از عضویت در هیأت مدیره نیز اعلام کردند.

لازم به ذکر است در متن این نامه علت استعفا صراحتا قید نشده است و تنها به ذکر «عوامل گوناگون خارج از کنترل، مسئولیت بدون اختیار  و…» بسنده شده است.

اختلافات داخلی میان اعضای هیات مدیره علت استعفای دو عضو هیات مدیره

پیگیری پیاپی خبرنگار وکلاپرس برای گفتگو با این مدیران تاکنون به نتیحه ای منجر نشده است؛ دکتر منصور شکیبا در پاسخ به پرسش درباره علت استعفا از عدم تمایل به اطلاع رسانی و اعلام نظر سخن گفت. از سوی دیگر تلاش های مکرر برای تماس با دکتر سیاوش شجاع پوریان همچنان بی پاسخ مانده است.

اگرچه مدیران تاکنون به شفاف سازی علت استعفا اقدام نکرده اند، اما براساس شنیده ها، جناح اکثریت در هیأت مدیره درصدد تعیین مناصب کانون بوده‌اند که با مخالفت رییس کانون مواجه شده اند.

یک منبع آگاه در این خصوص به وکلاپرس اعلام کرد که به نظر می رسد اختلافات داخلی میان اعضای هیات مدیره و برخی لابی ها علت استعفای دو عضو هیات مدیره بوده است. ابتدا اختلاف اعضا بر سر ریاست بوده است اما در ادامه موضوع انتصاب برخی افراد در برخی مناصب سبب بروز اختلاف و استعفای رییس کانون شده است.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است در انتخابات یازدهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان که شهریور ماه ۱۴۰۲ برگزار شده بود، دکتر سیاوش شجاع پوریان موفق به کسب حداکثر آرا شد و در نهایت در اولین جلسه هیات مدیره جدید این نهاد مورخ دهم آبان ماه، وی با اکثریت آرا به مدت دو سال به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا