اخبار کانون هاویژه

در دیدار اخیر هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با وزیر دادگستری چه گذشت؟

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای مرکز راجع به محتوای رایزنی ها با وزیر دادگستری گفت: مراتب اعتراض کانون وکلا به تشکیل غیر منتظره هیات مقررات زدایی با موضوعات مرتبط با نهاد وکالت اعلام شد.

دیدار با وزیر دادگستری در ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای مرکز روز دوشنبه(۳۰ فروردین ۱۴۰۰) به دیدار سید علیرضا آوایی،وزیر دادگستری، رفته و درباره برخی فشارهای وارده بر نهاد وکالت با وی رایزنی کردند.

این جلسه در محل وزارت دادگستری تشکیل و علاوه بر دکتر جلیل مالکی، نایب رییس کانون و برخی از اعضای هیأت مدیره کانون مرکز، رئیس صندوق حمایت و رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز نیز حضور داشتند.

خبرنگار وکلاپرس راجع به محتوای جلسه مذکور از وکیل جلیل مالکی(رییس کانون وکلای مرکز) و وکیل کارن روحانی(نایب رییس کانون وکلای مرکز) پیگیر شده است که در ادامه نتیجه .

بیشتر بخوانید: یک مقام وزارت اقتصاد مدعی شد: کانون‌ وکلای دادگستری مکلف به بارگذاری مجوزهای خود در درگاه ملی مجوزهای کشور شد

رییس کانون وکلای مرکز: به تشکیل جلسه غیرمنتظره هیأت مقررات زدایی و مصوبه آن اعتراض کردیم

دکتر جلیل مالکی به خبرنگار وکلاپرس درباره جزییات این دیدار گفت: در این جلسه ضمن گفتگو و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف حقوقی کشور بالاخص مسائل روز نهاد وکالت، مراتب اعتراض کانون وکلا به تشکیل غیر منتظره هیات مقررات زدایی با موضوعات مرتبط با نهاد وکالت انهم بلا فاصله پس از لازم الاجرا شدن قانون اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و قبل از پرداختن به احکام ضروری دیگر آن، اعلام شد.

وی افزود: از وزیر دادگستری خواسته شد با توجه به نقش وزیر دادگستری در دو قوه مجریه و قضاییه مراتب اعتراض کانون وکلا به این نحو اقدامات گزینشی به روسای محترم دو قوه اعلام و از اقداماتی که ثمره ای جز ایجاد هرج و مرج در نظام حرفه ای حقوقی و و کالت کشور در بر نخواهد داشت، جلوگیری نماید.

بیشتر بحوانید: حواشی عجیب تصمیم هیأت مقررات زدایی درباره حرفه وکالت از زبان رییس کانون وکلای مرکز

نایب رییس کانون وکلای مرکز: وزیر دادگستری قول داد پیگیر اقدامات کمیسیون جهش تولید و هیأت مقررات زدایی باشد

دکتر کارن روحانی(نایب رییس کانون وکلای مرکز) نیز درخصوص جزییات این دیدار به خبرنگار وکلاپرس گفت: غرض اصلی از حضور در این جلسه، دیدار نوروزی با وزیر دادگستری بود‌ اما به مسائل روز وکالت نیز پرداخته شد.

وی ادامه داد: دو موضوع اصلی که مطرح کردیم، اقدامات کمیسیون جهش تولید درخصوص تلقی نشدن وکالت به عنوان کسب و کار و هیات مقررات زدایی بود.

دکتر روحانی افزود: وزیر دادگستری صحبت های ما را شنید و قول پیگیری داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا