اخبار اسکودا

درخواست دکتر جعفر کوشا از رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری برای تشکیل کمیسیون حقوق بشر در کانون‌های استانی

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران از کانون های وکلا درخواست کرد ضمن تشکیل کمیسیون حقوق بشر در کانون ها، دبیر آن را به کارگروه حقوق بشر اتحادیه معرفی کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا در پی تشکیل کارگروه حقوق بشر اتحادیه در نامه ای به روسای کانون های وکلا یک هفته مهلت داد تا کمیسیون حقوق بشر خود را ایجاد و دبیر کمیسیون را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه رییس اسکودا به رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری که روز ۱۲ بهمن سال جاری نگاشته شده، به شر زیر است:

روسای محترم کانون های وکلای دادگستری ایران

با سلام

احتراماً، پیرو تشکیل کارگروه حقوق بشر اتحادیه با هدف تعلیم، ترویج، توسعه، تضمین، تحکیم حقوق بشر، مبتنی بر همبستگی مشارکت پذیرانه و مودت همکارانه وکلای دادگستری در سراسر کشور و عطف به بیانیه مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۲ روز جهانی حقوق بشر سال جاری، مقتضی است ظرف یک هفته «کمیسیون حقوق بشر» متشکل از وکلای فعال در این حوزه (شامل حقوق زنان، کودک، خانواده، محیط زیست، توان خواهان، گروه های خاص آسیب پذیر، حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حق همبستگی و…) را ایجاد نموده و دبیر کمیسیون را طی نامه ای به اتحادیه (کارگروه حقوق بشر) معرفی فرمایید.

امید آنکه راستای اهداف ملی استیفاء و ارتقای حقوق بشر از خاستگاه نهاد مستقل وکالت، زمینه همکاری اثر بخش فراهم و موجبات دادخواهی های ناظر بر خیر عمومی و تضمین مطالبه گرانه حقوق بشر و شهروندی محقق گردد.

 جعفر کوشا
رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران

.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا