دیدگاهویژه

قوه قضاییه با نه گفتن به طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار به کمک قاضی بشتابد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای کرمان با انتشار تصویری از نمونه کارنامه شخص پذیرفته شده در آزمون وکالت ۹۹ بر اساس طرح معیار شناور طرح «تسهیل صدور مجوز کسب و کار» درباره خطرات این طرح هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس وکیل علی خواجویی راد، رییس کانون وکلای کرمان، با انتشار نمونه کارنامه شخص پذیرفته شده(تصویر زیر) در آزمون وکالت بر اساس طرح «تسهیل صدور مجوز کسب و کار» در صفحه رسمی اینستاگرام خود، تصویب این طرح را موجب تضعیف آرای قضایی و اجرای نامطلوب عدالت دانست.

نمونه کارنامه شخص پذیرفته شده در آزمون وکالت ۹۹ بر اساس طرح «تسهیل صدور مجوز کسب و کار»
نمونه کارنامه شخص پذیرفته شده در آزمون وکالت ۹۹ بر اساس طرح «تسهیل صدور مجوز کسب و کار»

با اعلام این که وکلاپرس نمی‌تواند درباره صحت و سقم تصویر بالا اظهارنظر کند، در ادامه یادداشت این وکیل دادگستری می‌خوانید:

عدالت در اجرای حکم محکمه؛ مهم ترین هدف قوه قضاییه

سردفتری که با تنظیم درست اسناد، ابزار حکم دادن را فراهم‌ می کند، کارشناسی که با نظر فنی، جهل موضوعی را زائل و وکیلی که با استدلال، جهل حکمی را برطرف و دادرسی که با این ابزار فصل خصومت می نماید،  فی الحیث المجموع در قامت تصمیمی بروز و‌ ظهور می نماید که به آن «حکم محکمه» گفته می شود و اجرای آن مصادف با اجرای عدالت به عنوان مهم ترین هدف قوه قضاییه است.

تضعیف آرای قضایی و اجرای نامطلوب عدالت

ناگفته عیان است تضعیف هر کدام از این چهار رکن منجربه تضعیف آرای قضایی و مآلا اجرای نامطلوب عدالت می گردد.

بی اعتباری آرای قضایی در آینده ای نزدیک

مواد چهار الی شش طرح تسهیل برخی از مجوزهای کسب و کار که معیار سهل «کسب هفتاد درصد نمره میانگین یک درصد برتر آزمون» را شرط قبولی اعلام کرده، گرچه در ظاهر تضعیف علمی نهادهای ثلاثه وابسته (سردفتری،کارشناسی و وکالت) را نشانه رفته ولی در واقع این تیر زهر آگین در آینده نه چندان دور بی اعتباری آرای قضاتی را رقم خواهد زد که با جلب نظر این اشخاص ناکارآمد پا به عرصه عدالت ورزی گذاشته اند، صادر شده اند.

قوه قضاییه به عنوان متولی اصلی اجرای عدالت

فلذا حال که سردفتران، کارشناسان و وکلا برای حفظ اتقان آرای قضایی و حقوق مردم، در جنگ نابرابر معاندین اسباب تضعیف آرای قضایی با معقبین تقویت و اتقان تصمیمات قضایی واردشده اند،

بسیار بجاست قوه محترم قضاییه به عنوان متولی اصلی اجرای عدالت وارد این عرصه شده و با «نه» گفتن به کارشناس و وکیلی که قرار است با نمره پنج‌ و شش و بلکه کمتر به کمک قاضی بشتابد!!!

لازم به ذکر است وکلاپرس نمی‌تواند درباره صحت و سقم تصویر موجود در این نوشته اظهارنظر کند.

بیشتر بخوانید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام من واقعا متاسفم برای این ی عده از وکلا، این درصداییرو که زدن از ۲۰ نمره محاصبه کردن، نه اینکه اگه مدنی ۸ بزنن یا آدم ۶ بزنن یا تجارت ۰ بزنن خوب دیگه چرا طراح خودشو اینقد خسته کنه سوال طرح کنه مگه مغز خر خورده که داوطلب میخواد صفر هم بزنه قبول میشه آخه شما با چه استدلالی میاید این حرفو میزنید ی برگ کاغذ رو نتونستین خوب مطالعه کنیین بعد چطوری ی پروندرو مطالعه میکنی و میخوای از موکل بدبخت دفاع کنید. شما که دم از عدالت میزنید اینطوری حق مردمو میگیرید؟؟!!! اصلا شما چطوری آزمون وکلا قبول شدید؟ شماها همونایی هستید که صدر ماده خوندید بعد اومدید با سوالای پیش و پا افتاده ای که قبلا طرح میشد که ی ماده داده بعد جای خالی گذاشته گفته حالا پر کنید جای خالیو نه استدلالی بود نه مفهومی بود هیچی سااااااده همونم بعداز چند سال قبول شدید، مطمعنم شما اگه با همین شرایطی که طرح شده آزمون بدید قبول نمیشید ترازتون به ۵۰۰۰ هم نمیرسه چه برسه به ۶۰۰۰ وقتی ی برگرو نتونستید خوب درک کنید بعد میخوایید برید سوالای مفهومی جواب بدید!!!! این حرفا برای نگرانی از حق مردم ضایع شدن نیست شما از جای دیگه ناراحتید و این حرفارو تو پیجتو میزارید که موکلاتون ببینن یبار نرن سمت وکلای ۱۴۰۰ به بعد، نگرانیتون فقط و فقط همین وسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا