اخبار بین المللی

انجمن قضات اتحادیه بین المللی وکلا در حمایت از قضات افغانستان بیانیه صادر کرد

وکلاپرس- انجمن قضات اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA) در حمایت از قضات افغانستان بیانیه صادر و از قضات این کشور حمایت کرد.

به گزارش وکلاپرس، انجمن قضات IBA در واکنش به اتفاقات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان با انتشار بیانیه ای از جامعه بین المللی تقاضا کرد تا در حمایت از قضات افغانستان متحد شوند.

بیشتر بخوانید:

انجمن قضات در این بیانیه اعلام کرده است:

بیانیه انجمن قضات اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری در حمایت از قضات افغانستان

انجمن قضات اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری، نگرانی اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)، موسسه حقوق بشر اتحادیه بین المللی وکلا (IBAHR)و بسیاری از انجمن های قضایی بین المللی دیگر را درباره وضعیت فعلی در افغانستان به شدت تایید می کند.

مجمع قضات نگرانی های خاصی را در رابطه با امنیت شخصی و رفاه قضات افغانستانی به ویژه ۲۵۰ زن قاضی در آن حوزه قضایی دارد.

یک قوه قضاییه قوی و مستقل برای حفظ حاکمیت قانون ضروری است. قضات صرف نظر از جنسیت، نژاد و یا وابستگی مذهبی باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند با اجرای عدالت مطابق قانون، به کشورها و جوامع خود خدمت کنند.

مجمع قضات هرگونه اقدام علیه همکاران قضایی ما را محکوم می کند و از جامعه بین المللی می خواهد که در تضمین حفاظت از همه ضابطان قضایی در افغانستان، به ویژه قضات زن که در شرایط کنونی ترس واقعی را احساس کرده اند ، متحد شوند.

منبع: اتحادیه بین المللی وکلا

‫۵ دیدگاه ها

  1. نگرانی شما کاملا بجاست واقعا حیات قضات افغانستان در معرض خطر جدی قرار دارد و جامعه جهانی نباید در این مورد بی تفاوت باشند

    1. من یکتن از قضات مرد حکومت قبلی افغانستان هستم تا حال دو مرتبه افراد تا دندان مسلح ناشناس پشت منزلم آمده ولی من با اطفال کوچک و معصومم شب و روزم را در جاهای نامشخص سپری مینمایم آیا قضات مرد از فولاد به دنیا آمده واقعا متاسفم در حالیکه نسبت به قضات زن قضات مرد به مراتب زیر تهدید قرار دارند و با باز شدن درب زندان‌ها تمام مجرمین آزاد گردیده که هر لحظه جان ما و فامیل ما در خطر جدی قرار دارد اگر راه به بیرون رفت ما مساعد نگردد یکی پی دیگر نابود میشویم

    2. نظر شما بسیار نیک است من هم یک وکیل مدافع هستم در افغانستان مگر نمی‌دانم به کدام آدرس اسناد و پناهندگی بدهم

  2. سلام و عرض ادب
    لطفا به قضاتی ک در ایران هستند کمک کنید زمینه تخلیه آنها را در آلمان فراهم کنید تعدادی تخلیه شده اند تعدادی هم مانده اند ،همه یک مسلک یک شرایط چرا بعضی ها هنوزم فراموش شده اند ، لطفا کمک کنید و برای قضاتی که از جان شان گذشتن ، سال ها خدمت کردن و به همین جرم از وظیفه منفک شدند مورد تهدید طالبان و تمام کسانی که در آن زمان به هر دلیلی متهم شناخته شده بودند، قرار گرفتن .
    آنها مجبور شدند تمام دار و ندارشان را ترک کرده برای حفظ جان خود و فامیلش به ایران پناه ببرند تا زمینه برای تخلیه آنها فراهم شوند ولی انگار آنها فراموش شده اند ، لطفا قضات را تنها رها نکنید شغلی به این مهمی حقش نیست که کارمندانش بدون هیچ جرمی چنین تنها رها شوند و بی ارزش تلقی شوند لطفا قضات را تنها رها نکرده زمینه تخلیه برای آنها را فراهم کنید.
    با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا