اخبارویژه

توضیحات کارگردان سریال «آقای قاضی» درباره انتقادات وکلا به این سریال

وکلاپرس- سجاد مهرگان (کارگردان سریال آقای قاضی که از شبکه دو سیما پخش می‌شد) درباره انتقادات وکلا به این سریال توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسناU سجاد مهرگان کارگردان سریال آقای قاضی، درباره انتقادات وکلا به این سریال مبنی بر حذف وکلا در جریان فیلم گفت: به این تصمیم رسیدیم مخاطبان، خود با قانون مواجه شوند و واسطه نگذاریم.

آقای قاضی محصول سال ۱۴۰۱ شبکه دو است که داستان قضاوت‌های یک قاضی را روایت می‌کند. تمام موضوعات مطرح شده در آن بر اساس واقعیت هستند و یک سریال آموزشی برای شهروندان در حین حضور در مراجع حقوقی و قضایی ایران است.

بیشتر بخوانید:

انتقادات وکلا به سریال آقای قاضی

این سریال با انتقاداتی نیز همراه شده است. برخی وکلا استدلال می‌کنند که این برنامه بدون دقت کافی به روندهای حقوقی و آیین دادرسی ساخته شده است و همچنین برخی وکلا نیز  حذف وکلا در جریان فیلم را مورد نقد قرار داده اند.

 در همین راستا وکیل محمدهادی جعفرپور در یادداشتی با عنوان «فاجعه‌ای به نام «آقای قاضی» در تلویزیون» به نقد این فیلم پرداخته و نوشته بود: هیچ نشانه ای از رعایت حداقل های دانش حقوق -قضا در آن دیده نمی شود.

به این تصمیم رسیدیم مخاطبان خود با قانون مواجه شوند و واسطه نگذاریم

مهرگان در پاسخ به انتقادات به این فیلم مدعی شد: انتقادهایی که نسبت به سری اول کار وجود دارد بیشتر از سمت وکلا و نه حقوقدان ها بوده است. ما در این سریال به این تصمیم رسیدیم، اینکه وکلا نباشند. به این دلیل که مخاطبان، خود با قانون مواجه شوند و واسطه نگذاریم. بیشتر پرونده ها هم حقوقی و مدنی بودند و کیفری نبودند که نیاز به وکیل باشد. به همین دلیل به جامعه وکلا بر خورده بود که چرا باید وکلا حذف شوند و بنابراین انتقادهایی مطرح شد.

به گفته وی در ارتباط با رعایت فرایند حقوقی، پنج حقوقدان به عنوان مشاور در حوزه های تخصصی از جمله کودک و نوجوان، فضای مجازی، خانه و خانواده، حقوق مربوط به مسائل امنیتی و … با سریال آقای قاضی همکاری داشته اند؛ بنابراین این فیلمنامه ها توسط افراد متخصص نظارت می شد.

کارگردان «آقای قاضی» گفت: این افراد کارشناس همچنین فرایند نهایی آیین دادرسی را چک می کردند. البته اثر نمایشی است و در جاهایی ما به دلیل نمایشی بودن تخفیف هایی داده ایم اما ۹۰ درصد فرایندها از لحاظ حقوقی انجام می شود. شاید در تفسیر رای یا قانون دو برداشت وجود داشته باشد اما ما دو برداشت را که نمی توانیم نشان دهیم و یکی را نشان دادیم. حدس من این است در این فصل انتقاد وکلا به این دلیل است که چرا نیستند اما در فصل دوم پرونده ها جنایی و کیفری تر خواهند شد و قاعدتا حضور وکلا پررنگ تر می شود.

یک دیدگاه

  1. سریال دورغین آقای قاضی

    ناگهان این قاضی بدون ارجاع به کارشناس حکم زندان ۶ماهه میده و سرباز می بره زندان !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا