رای

دادنامه تبرئه احمد زیدآبادی از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب

وکلاپرس- احمد زیدآبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی از پذیرفته شدن واخواهی و تبرئه اش از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، اتهامات زیدآبادی در این پرونده مربوط به سخنرانی وی در سال ۱۳۸۸ در اراک بعنوان سفیر انتخاباتی مهدی کروبی بود.

در این پرونده که رای آن به صورت غیابی صادر شده بود زیدآبادی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، به یک سال حبس و به اتهام نشر اکاذیب، به پنجاه ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

متن رای تبرئه وی به شرح زیر است:

واخواه: آقای احمد زیدآبادی نژاد فرزند محمدعلی با وکالت آقای محمد آرمان …

اتهام ها: فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب

به تاریخ ۳۰/۰۶/۱۴۰۲ در وقت فوق العاده، جلسۀ شعبۀ ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اراک، به تصدی امضاء کنندۀ ذیل تشکیل، پروندۀ شماره بایگانی … تحت رسیدگی قرار دارد. دادگاه، با توجه به محتویات پرونده و ادلۀ موجود، ضمن اعلام ختم دادرسی، با استعانت از خداوند متعال و با تکیه بر شرف و وجدان به شرح ذیل، مبادرت به صدور رأی می نماید:

رأی دادگاه

درخصوص واخواهی آقای احمد زیدآبادی فرزند محمدعلی دارای شماره ملی … نسبت به دادنامه غیابی شماره … مورخ ۲۱/۱۱/۱۳۸۸ این دادگاه که به موجب آن واخواه، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، به یک سال حبس و به اتهام نشر اکاذیب، به پنجاه ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است. دادگاه، با استماع فایل صوتی نظر به فقد ادلۀ اثباتی کافی جهت انتساب بزه به متهم، انکار شدید و مؤکد وی و حاکمیت اصل برائت، دادگاه ضمن نقض دادنامۀ سابق نسبت به متهم فوق، با تکیه بر اصاله البرائه و اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و به استناد مواد ۲۶۵ و ۴۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ ، حکم بر برائت وی از اتهام های فوق را صادر و اعلام می نماید.

رأی صادره ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاههای تجدیدنظر استان مرکزی می باشد.

ح. ز – دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا