اخبار کانون هاویژه

هزینه ۶۷ میلیون تومانی صندوق حمایت برای تهیه یک دستورالعمل

وکلاپرس- بر اساس برخی گزارش‌های موجود در جلسه اخیر مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا از پیش نویس دستورالعملی رونمایی شده است که مدیران صندوق برای تهیه آن ۶۷ میلیون تومان هزینه کرده‌اند؛ دستورالعملی که به اعتقاد برخی بیشتر شبیه یک نقشه راه است تا دستورالعمل.

به گزارش وکلاپرس، وکیل زهرا نقشینه، اخیرا در کانال «پویش سراسری کنشگران نقد عملکرد و مقررات صندوق حمایت وکلا» گزارش مختصری از مجمع عمومی صندوق حمایت در تاریخ ۲۸ بهمن ماه داده و از پرداخت مبلغ ۶۷ میلیون تومان از سوی مدیران صندوق حمایت برای تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی ماده ۱۷ آئین نامه اجرایی اصلاحی ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا گفته بود.

بیشتر بخوانید:

وکیل نقشینه در بخشی از گزارش خود آورده بود:

در خصوص بند دوم صورتجلسه که بررسی و تصویب دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ ایین نامه اصلاحی بود، گویا شصت و هفت میلیون تومان برای نوشتن این دستور العمل از طرف صندوق پرداخت شده که به گفته اقای امامی فرد[نماینده کانون وکلای آذربایجان شرقی در صندوق حمایت وکلا] اکثر آن موارد از ایین نامه و ضوابط کلی نحوه مدیریت سرمایه گذاری دستگاههای اجرایی و صندوق های بازنشستگی کشور گرته برداری شده و بهتر بود به جای صرف هزینه برای نوشتن این دستور العمل که تکرار همان محتواست به همان قانون ارجاع می‌دادند.

نمایندگان صندوق نتوانسته بودند آن دستور العمل را به خاطر فاصله زمانی اندک بین تشکیل جلسه و ارسال نامه صندوق مطالعه کنند و آنهایی هم که مطالعه کرده بودند اظهار می‌کردند که بیشتر یک نقشه راه است تا ضوابط مشخص و معین.

مقرر شد این دستور العمل برای سرمایه گذاری ذخایر صندوق در جلسه مجمع فوق العاده به تاریخ ۲۶ اسفند ماه موکول شود.

پایگاه خبری وکلاپرس درصدد گفتگو با دکتر سنجر فخری، مدیرعامل صندوق حمایت وکلا، برآمد تا در راستای شفاف سازی هزینه‌کرد صورت گرفته جزئیاتی درباره تهیه‌کنندگان دستورالعمل و محتوای آن منتشر کند که با پاسخ منفی و عدم تمایل وی برای مصاحبه روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

پس از مجمع عمومی ۲۸ بهمن کارگروهی برای تدوین دستورالعمل سرمایه گذاری تشکیل شده است

نماینده کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در صندوق حمایت وکلا و کارگشایان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص کارگروهی که برای تدوین دستورالعمل سرمایه گذاری صندوق پس از مجمع عمومی ۲۸ بهمن تشکیل شده است، گفت: این کارگروه متشکل از آقایان دکتر سنجر فخری (رییس هیات مدیره صندوق حمایت)، سلیمان جعفری (نائب رییس هیات مدیره صندوق حمایت)، طیب افشارنیا و نمایندگان کانون های آذربایجان شرقی، یزد، همدان، کرمانشاه و خوزستان است.

وکیل ناصر امامی فرد درخصوص اقدامات صورت گرفته توسط این کارگروه گفت: براساس تغییرات و اصلاحات اخیر آیین نامه صندوق که اجازه سرمایه گذاری به صندوق اعطا شده است، دستورالعملی در حال تدوین است تا نحوه سرمایه گذاری صندوق مشخص گردد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی ماده ۱۷ آیین نامه اصلاحی در حال تنطیم است، گفت: در جلسه اخیر مجمع متن اولیه ای از جانب هیات مدیره پیشنهاد شد اما به دلیل عدم تصویب آن در مجمع عمومی مقرر شد تا کارگروهی تشکیل و دستورالعمل مذکور به صورت تخصصی در کارگروه مذکور مورد بررسی قرار گرفته تا جهت اتخاذ تصمیم در جلسه مجمع عمومی آتی ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا