اخبار آزمون هاویژه

بیشتر مدیران نهاد وکالت با برگزاری آزمون وکالت توسط خود کانون‌های وکلا مخالفت کرده‌اند

وکلاپرس- بیشتر رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری در یک رأی گیری مجازی با برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ توسط خود کانون‌های وکلا مخالفت کرده‌اند.

به گزارش وکلاپرس، دکتر لیلا رئیسی(رییس کانون وکلای اصفهان) در چهل و ششمین جلسه هیأت مدیره این کانون از مخالفت روسای کانون ها با برگزاری آزمون وکالت توسط خود کانون‌های وکلا (در یک رأی گیری که در گروه مخصوص رؤسای کانونهای وکلا انجام شده است) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس متن صورت جلسه اخیر هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان، دکتر لیلا رییسی در عمل به تکلیف مندرج در ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت درباره امکان برگزاری آزمون وکالت از ستاد مبارزه با کرونا استعلام کرده است.

این وکیل دادگستری در در چهل و ششمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان در بیان گزارشی از اقدامات کانون اعلام کرد:

پیرو مصوبه جلسه قبل هیأت مدیره، نامه ای خطاب به رئیس اتحادیه ارسال و تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده هیأت عمومی کانونهای وکلای دادگستری به فوریت مطرح گردید.

با توجه به ضرورت تصمیم گیری فوری درمورد آزمون وکالت ۱۴۰۰ و از آنجا که کانونها وفق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تکلیف به برگزاری آزمون در هر سال دارند، مجددا این درخواست را در کانال رؤسای کانونها نیز مطرح نمودم. پیشنهاد کانون اصفهان در کانال رؤسا به رأی گذاشته شد و متأسفانه به دلیل عدم نصاب لازم مورد موافقت قرار نگرفت.

با توجه به عدم پذیرش این درخواست و از آنجا که ما مکلف هستیم به تکلیف قانونی خود در ارتباط با برگزاری آزمون کارآموزی وکالت عمل نماییم، تصمیم بر آن شد طی نامه ای درخصوص امکان برگزاری آزمون از ستاد مبارزه با کرونا استعلام لازم انجام پذیرد.

این اقدام بدان علت صورت گرفت که پس از دریافت پاسخ ستاد مزبور و به فراخور آن اقدامات قانونی لازم انجام شود.

لازم به ذکر است پیشتر سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور از امضای قرارداد مخصوص برگزاری آزمون وکالت به طرفیت اسکودا امتناع کرده‌اند.

علت این امتناع مخالفت معاونت حقوقی قوه قضاییه با برگزاری آزمون وکالت بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و آیین نامه لایحه استقلال (مصوب ۱۳۳۴) ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

 

یک دیدگاه

  1. خودتون هم با خودتون مشکل دارید اتفاق نظر ندارید فکری به حال ما داوطلبا کنید اگه نمیتونید استعفا بدید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا