اخبار اسکودا

بابایی کارنامی : انتظار داریم تعاملات بین وکلا و مجلس تقویت شود

وکلاپرس- علی بابایی‌کارنامی، نماینده‌ی مردم ساری و میاندرود در چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که هم اکنون در شهر بابلسر در حال برگزاری است، بر تقویت تعاملات بین وکلا و مجلس تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اسکودا علی بابایی‌کارنامی امر وکالت را بر اساس قانون اساسی و مستقل‌بودن آن حائز اهمیت دانست اظهار کرد: وکالت و کانون وکلای دادگستری اموری تک‌بُعدی نیستند و در همه‌ی ابعاد زندگی انسان‌ها می‌توانند اثرگذار باشند.

بیشتر بخوانید:

جایگاه وکالت در کشور نیاز به بازنگری جدی دارد

وی با تاکید بر اینکه جایگاه وکالت در کشور نیاز به بازنگری جدی دارد گفت: حقوق در تعاریف جامعه‌ی بشری اهمیت زیادی دارد و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت وکالت است؛ وکلا باتوجه‌به اینکه مردم اشرافی به الفبای قانونی ندارند در همه‌ی حوزه‌ها در کنار ایشان هستند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه ضعف‌هایی در مراودات اجتماعی بین ارکان اساسی و جایگاه حمکرانی وجود دارد افزود: اکنون بیش از شانزده‌هزار قانون در کشور وضع شده اما به کارایی آن‌ها توجهی نشده است؛ بنابراین، کمیسیون قضایی و حقوقی اعتقاد دارد که قوانین مربوط به وکالت باید باتوجه‌به مبانی کلیات حقوق و حقوق شهروندی باشد.

حذف تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از دغدغه‌های وکلاست

نماینده‌ی مردم ساری و میاندورد در مجلس با بیان اینکه امضای طلایی در کشور ما وجود دارد و حذف تبصره‌ی ماده‌ی ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از دغدغه‌های وکلاست عنوان کرد: عدالت باید به‌صورت خاص تعریف شود و محدود به یک مسیر نیست. امروز جامعه‌ی بشری اعتقاد دارد که عدالت نیازمند گفتمان‌سازی است.

وی رویکرد کلی مجلس را مثبت مطرح و بیان کرد: به دلیل رفتار احساسی برخی از افراد فعالیت در کشور سخت شده است.

انتظار داریم تعاملات بین وکلا و مجلس تقویت شود

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه امروز اگر آمارهای مختلف آسیب‌های اجتماعی را تحلیل کنیم به عدم فرهنگ‌سازی مناسب در رفتارها می‌رسیم گفت: اشتغال ساختاری است و نیاز به ریشه و هویت دارد و برای اشتغال سیاست‌های پولی و مالی نیاز به اصلاح دارد؛ مجلس آمادگی بر اصلاح قوانین مربوط به حوزه وکالت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تعاملات بین وکلا و مجلس تقویت شود و در امر حذف تبصره ماده ۴۸ نیز با رئیس مجلس گفتگو و مورد پیگیری قرار گیرد تا با تعاملات بین بخشی سه قوای مقننه، قضائیه و مجریه زمینه توسعه فعالیت کانون وکلا را فراهم شود.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا