اخبار کانون هاویژه

عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز: برای دریافت حق‌الوکاله وکالت تسخیری تا ۳۰ فروردین مدارک مربوطه را به کانون تحویل دهید

وکلاپرس- عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در استوری اینستگرامش از پرداخت حق الوکاله های وکالت تسخیری خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، طبق ماده ۱۰ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا(مصوب ۱۳۵۵) مقرر شده است تا سالانه مبلغ حق‌الزحمه وکلای معاضدتی و تسخیری از سوی دولت و از طریق ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه هر ساله کشور تأمین گردد.

اگر چه این مبالغ برای سال های متمادی از سوی دولت پرداخت نشده است، اما طی چند سال گذشته مبلغی برای پرداخت حق‌الزحمه وکلای معاضدتی و تسخیری در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

 وکیل علی یاراحمدی (دبیر و عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) در استوری حساب اینستاگرامی خود نوشت:

همکاران محترمی که پرونده های تسخیری طی سال‌های ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۰ به ایشان ارجاع و منتهی به تصمیم نهایی شده است، می‌توانند جهت دریافت حق‌الوکاله پرونده‌های فوق، مدارک مربوط اعم از معرفی نامه یا وکالتنامه و رأی قطعی دادگاه را همراه گواهی مربوطه، حداکثر تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ به دفتر کمیسیون کانون وکلای مرکز(طبقه دوم) تحویل فرمایند.

لازم به ذکر است در ماده ۱۰ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا(مصوب ۱۳۵۵) مقرر شده است تا سالانه مبلغ حق‌الزحمه وکلای معاضدتی و تسخیری نه از سوی موکلان ایشان، بلکه از سوی دولت و از طریق ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه هر ساله کشور تأمین گردد. این اراده قانون‌گذار با ماده ۵۶۷ قانون آیین دادرسی کیفری(مصوب ۱۳۹۲) مورد تأیید مجدد و مؤکد قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا