اخبار

مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد: مصوبه اخیر مجلس مطلقاً هیچ بار جدیدی به‌جز ماده ۷ قانون اصل۴۴ به عهده‌ کانون وکلا نگذاشته است

وکلاپرس- مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای، تغییر جایگاه نهاد وکالت به وزارت اقتصاد و امکان صدور و ابطال پروانه وکالت و نظارت بر وکلا توسط این نهاد را کذب دانست.

به گزارش وکلاپرس بر اساس اصلاحات جدیدی که در «طرح تأمین مالی و جهش تولید» اعمال شده است کلیه مراجع صدور مجوز کسب و کار از قبیل کانون‌های وکلای دادگستری و … بنا به تشخیص هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار موظف هستند کلیه مراحل صدور، تمدید، توسعه، اصلاح، تعلیق و ابطال هرگونه مجوز خود را صرفاً از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و به صورت الکترونیکی انجام دهند. و همچنین مصوبات هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار قابل اعتراض و یا شکایت در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی نیست.

اما مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای اعلام داشته است که درگاه ملی مجوزها صرفاً شرایط و هزینه صدور همه مجوزها را شفاف و زمینه صدور کاملاً الکترونیک و غیرحضوری آن‌ها را فراهم کرده است و هیچ بار جدیدی به عهده‌ی کانون وکلا اضافه نشده است.

بیشتر بخوانید:

متن اطلاعیه مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار به شرح زیر است:

به گزارش شادا، هرچند کذب بودن این شایعه با مراجعه به مصوبه الحاق یک‌بند به ماده ۱۳ طرح قانونی تأمین مالی تولید، کاملاً مشخص می‌شد، اما جای تعجب است برخی بزرگان حقوقی و شخصیت‌های رسمی، بدون خواندن متن مصوبه مذکور، این ادعای کذب را تکرار و درباره آن اظهارنظر و تفسیر کرده اند! لازم به یادآوری است براساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مصوب ۱۳۷۸ و اصلاحات بعدی آن، همه‌ی مراجع صدور مجوز باید شرایط، هزینه و زمان صدور مجوزهای خود را شفاف و روشن اعلام و فرایند صدور، تمدید و انتقال آن‌ها را غیر حضوری و کاملاً الکترونیک می‌کردند.

کانون وکلای دادگستری در سال‌های گذشته، از اجرای این حکم قانونی طفره رفته بود تا اینکه مجلس هفته گذشته با تصویب حکمی قانونی، از این مرجع صدور پروانه وکالت خواسته مانند سایر مراجع صدور مجوز، احکام ماده ۷ قانون اصل ۴۴ را اجرا و شرایط صدور پروانه وکالت را شفاف و صدور و انتقال آن را الکترونیک و غیرحضوری کند.

لازم به ذکر است درحال‌حاضر شرایط صدور ۴۶۵۲ مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده و هر کدام براساس قانون و مقررات مربوط به خود، درگاه تخصصی خود صادر می‌شوند نظارت هم بر عهده نهاد مربوطه است.

درگاه ملی مجوزها طبق قانون و تحت نظر هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار (تحت نظر ۳ قوه)، صرفاً شرایط و هزینه صدور همه مجوزها را شفاف و زمینه صدور کاملاً الکترونیک و غیرحضوری آن‌ها را فراهم کرده است.

مصوبه اخیر مجلس نیز مطلقاً هیچ بار جدیدی به‌جز ماده ۷ قانون اصل۴۴ به عهده‌ی کانون وکلا نگذاشته است و فقط از این تشکل، خواسته مانند سایر مراجع صدور مجوز، شرایط صدور مجوزهایشان را شفاف و صدور آن‌ها را الکترونیک و غیرحضوری کنند

‫۸ دیدگاه ها

  1. مجلس انقلابی کارش درست بدون خطا است این وکلای بلانسبت بعضیها شیاد شیطنت میکنند گنده تراز اینها راجع به مسایل انقلابی تمکین کردن باید انحصارشکسته شود بقدل امام راحل دانشگاهی که شریف امامی ازش بیرون بیاد باید بسته شود شماها خواب بودید تمام این وکلا اسیب زدن به نظام چه در داخل چه در برون مرز هوش کم مسولین تازه کار کرد نگذارید انقلاب دست نامحرمان بیفتد متاسفانه افتاد

  2. هرچه راجع استحکام نظام اسلامی هست این اینقورت امدن وسنگ لای چرخ گذاشتن حجاب اینجوری قتل نفس لایحه قصاص از قران است قبول ندارن همه زمینه ها اتش نخود هستن ولی اگر موقعیت خودشان بخطر بیفتد اسمون زمین میارن زهی خیال باطل اینبار دیگه کور خوندن باید باید باید تمکین کنند به قانون فردی رد میشناسم اینقدر پول گرفت از وکالت ذره ای هم به مبانی انقلاب ملزم واعتقاد نداشت میلیاردر شد اخر هم رفت فرانسه اقامت گرفت حالا بعضی قضات هم باوکالت تلیاردر شدند اقامت کانادا گرفتن رفتن کی به اینها اعتبار داد همین دولت انقلابی با رهاکردن کانون راسان مصدق امریکایی بود

  3. در هر شغلی معمولا انحصار وجود دارد لذا باید این انحصار شکسته و راهی برای پیشرفت کشور گشوده شود از جمله در مورد افزایش ورودی دانشجوی پزشکی و رشته وکالت. همه این بازیها و خصلتهای انحصارگرایانه در جهت انحصار کسب و کار و افزایش نرخ استفاده عموم از مشاغل فوق میباشد.که باید از افکار مدعیان زدوده شود.
    والسلام

  4. اصول گرایان در راستای منافع خود کشور را به نابودی کشاندند آخریش هم غضنفر و نقدعلی و مجلس انقلابی بود.از شاسی بلندها چه خبر؟ قانونی برای رفع گرانی و فقر ندارید؟ فقط حجاب و وکالت!!!!!!وکلا چها که با شما نکردند.آب را بریزید همونجا که میسوزه….

  5. بله درسته بیخودی کانونها قیل و قال راه انداخته اند آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ حسابتون اگه پاکه چرا انقده می ترسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا