بخشنامه

الزام دفاتر اسناد رسمی به اسکن و ارسال تقاضای صدور سند مالکیت همزمان با تنظیم اسناد

وکلاپرس- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران طی بخشنامه‌ای بر الزام دفاتر اسناد رسمی به اسکن و ارسال تقاضای صدور سند مالکیت همزمان با تنظیم اسناد تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس در بخشی از نامه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران اعلام شده است که: مشاهده می‌گردد دفاتر اسناد رسمی پس از تنظیم اسناد و ارسال خلاصه معامله به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه، با تاخیری ناموجه تقاضانامه صدور اسناد مالکیت را از طریق سامانه الکترونیکی ارسال می‌نمایند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای خندانی

ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران تهران

با سلام

احتراماً مشاهده می‌گردد دفاتر اسناد رسمی پس از تنظیم اسناد و ارسال خلاصه معامله به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه، با تاخیری ناموجه تقاضانامه صدور اسناد مالکیت را از طریق سامانه الکترونیکی ارسال می‌نمایند. نظر به اینکه در سامانه جامع املاک، صدور سند مالکیت متوقف به وصول تصویر تقاضانامه متقاضی است. عدم اقدام به موقع سران دفاتر موجب اطاله در فرآیند صدور سند مالکیت و بالتبع افزایش نارضایتی ارباب رجوع در این شاخص عملکردی می‌گردد.

لذا با توجه به شرح موصوف و به موجب این بخشنامه کلیه دفاتر اسناد رسمی تابعه مکلفند متعاقب ارسال خلاصه معامله، فوراً و ظرف همان روز نسبت به اسکن و ارسال تقاضای صدور سند مالکیت مبادرت و مراتب را به اداره ثبت محل وقوع ملک ارجاع نمایند.

محمد افخمی عمودیزج

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا