اخبار اسکوداویژه

اعلام رسمی سازمان سنجش مبنی بر غیر علمی بودن معیار ۷۰ درصد نمره یک درصد برتر آزمون وکالت

وکلاپرس- سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد رسمی زیر مجموعه وزارت علوم در برگزاری آزمون های کشور، در پاسخ به استعلام اسکودا اعلام کرد معیار ۷۰ درصد نمره میانگین نفرات یک درصد برتر آزمون، بدون در نظر گرفتن ظرفیت معیار علمی و استاندارد برای تعیین حدنصاب نیست.

پس از طرح ادعاهایی مبنی بر علمی و استاندارد بودن معیار کسب ۷۰ درصد میانگین نمره یک درصد برتر آزمون برای پذیرش در آزمون های تخصصی مانند آزمون وکالت یا سردفتری اسناد رسمی، اسکودا موضوع را از سازمان سنجش آموزش کشور استعلام کرد.

سازمان سنجش آزموش کشور نیز به عنوان نهاد رسمی زیر مجموعه وزارت علوم در برگزاری آزمون های کشور، در پاسخ به استعلام اسکودا معیار تعیین شده در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را غیر علمی و غیر استاندارد اعلام کرده است.

در پاسخ رسمی سازمان سنجش که با امضای معاون فنی و آماری این سازمان صادر شده است، تصریح شده که معیار ۷۰ درصد نمره میانگین نفرات یک درصد برتر آزمون، بدون در نظر گرفتن ظرفیت معیار علمی و استاندارد برای تعیین حدنصاب نیست.

بیشتر بخوانید:

جناب آقای کوشا

رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره ۷۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۳ در خصوص تعیین حدنصاب در آزمون کانون وکلای دادگستری ایران به استحضار می رساند، لحاظ ۷۰درصد نمره میانگین نفرات یک درصد برتر آزمون، بدون در نظر گرفتن ظرفیت معیار علمی و استاندارد برای تعیین حدنصاب نیست.

احسان جمالی

معاون فنی و آماری

 

باسمه تعالى

ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور

 با سلام

احتراماً، همان طور که مستحضرید نحوۀ جذب کارآموز وکالت کانون وکلای دادگستری به صورت سالیانه و از طریق اعلام ظرفیت می باشد، از سویی مقرر شده است اصلاحاتی در خصوص نحوۀ جذب صورت پذیرد و یکی از پیشنهادها حذف ظرفیت و تعیین نصاب علمی شناور بدون لحاظ حداقل نمرۀ ثابت می باشد، به طوری که اگر داوطلب (حداقل ۷۰ ٪ امتیاز میانگین نمرات یک درصد حایزان بالاترین امتیاز را کسب کنند) قبول اعلام می شوند و کانون وکلا برای ایشان مبادرت به صدور پروانۀ کار آموزی و کالت می نماید. لذا با عنایت به اینکه سازمان محترم سنجش اطلاعات جامعی در خصوص نحوۀ جذب در اختیار دارد، خواهشمند است دستور فرمایید بررسی گردد:

آیا نصاب شناور با حذف ظرفیت بدون لحاظ (حداقل نمرۀ ثابت) معیار علمی و استاندارد در جذب می باشد یا خیر ؟

جعفر کوشا

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا