بخشنامه

اطلاعیه سازمان امورمالیاتی درخصوص خلاصه عملکرد مؤدیان در سامانه مؤدیان مربوط به دوره دوم سال ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره 48

وکلاپرس- سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه شماره ۴۸ درخصوص خلاصه عملکرد مؤدیان در سامانه مؤدیان مربوط به دوره دوم سال ۱۴۰۳ توضیحاتی را بیان کرده است.

متن این اطلاعیه  به شرح زیر است:

با عنایت به مفاد ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظفند اظهارنامه پیش‌فرض ارزش‌افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را که توسط سازمان امورمالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مؤدیان تهیه شده را بر اساس اطلاعات خارج از سامانه مودیان حسب مورد اصلاح یا تکمیل و مسترد نمایند؛

در این راستا سازمان امورمالیاتی کشور در فاز اول برای این دوره مالیاتی نسبت به تولید خلاصه عملکرد دوره دوم سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل اقدام نموده که از طریق بخش «اظهارنامه» در کارپوشه مؤدیان محترم در سامانه مؤدیان قابل دسترس می‏‌باشد:

  • اطلاعات خرید و فروش صورتحساب‌های الکترونیکی اصلی ثبت‌شده در کارپوشه مودی با تاریخ صدور در دوره دوم سال ۱۴۰۳ و لحاظ آثار مالیاتی مربوط به صورتحساب الکترونیکی ارجاعی برای این صورت‌حساب‌ها در جداول (الف) و (ب) نمایش داده شده است. در این مرحله اصلاح یا تکمیل یا ویرایش اطلاعات خارج سامانه برای جداول مذکور امکان‏پذیر نمی‏‌باشد.
  • اطلاعات دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی نمایش داده نشده و در فرم اظهارنامه پیش‌فرض در اختیار مؤدیان محترم قرار خواهد گرفت.
  • آثار مالیاتی صورتحساب‌الکترونیکی ارجاعی که اولین صورتحساب‌الکترونیکی مرجع آن مربوط به تاریخ قبل از ۱۴۰۳/۰۴/۰۱ و بعد از ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشد؛ در جداول (ج) و (د) نمایش داده شده است.

مقتضی است که مؤدیان با مراجعه به «فرم خلاصه عملکرد سامانه مؤدیان دوره دوم ۱۴۰۳» از وضعیت صورتحساب‌های الکترونیکی خود مطلع شده و در صورت لزوم در فرصت باقی‌مانده تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۱، نسبت به صدور و ثبت صورتحساب‌های اصلی و یا ارجاعی حسب مورد مربوط به دوره مالیاتی دوم سال ۱۴۰۳ (فصل تابستان) اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:
اطلاعیه سازمان امورمالیاتی درخصوص خلاصه عملکرد مؤدیان در سامانه مؤدیان مربوط به دوره دوم سال ۱۴۰۳
اطلاعیه سازمان امورمالیاتی درخصوص خلاصه عملکرد مؤدیان در سامانه مؤدیان مربوط به دوره دوم سال ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا