اخبار اسکوداویژه

اصلاح اساسنامه اسکودا مجددا به آینده‌ای نامعلوم موکول شده است

وکلاپرس- وکیل ابراهیم کیانی در نشست خبری روز گذشته هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری راجع به اصلاح اساسنامه اسکودا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری هیأت رئیسه اسکودا روز دوشنبه در محل این نهاد برگزار شد و مسئولان اسکودا به پاسخگویی درباره آزمون وکالت، تعامل با قوای سه گانه و آیین نامه لایحه استقلال پرداختند.

بیشتر بخوانید:

وکیل ابراهیم کیانی، نایب رئیس اسکودا، در پاسخ به خبرنگار وکلاپرس درباره آخرین وضعیت فعالیت کارگروه اصلاح اساسنامه اسکودا گفت: کارگروهی بر اساس مصوبه هیأت عمومی اسکودا در نشست اصفهان برای اصلاح اساسنامه اسکودا ایجاد شد. با توجه به مسأله آیین‌نامه لایحه استقلال و لزوم تصمیم‌گیری درباره آن، اصلاح اساس‌نامه از دستور کار خارج شده است.

کیانی افزود: در صورت تصویب شورای اجرایی اسکودا مجدد این امر در دستور کار هیأت عمومی قرار خواهد گرفت که باید ببینیم این شورا چه زمانی صلاح می بیند برای این امر.

بیشتر بخوانید:

با این حال به نظر می‌رسد هرچند فشار و هجمه علیه نهاد وکالت به صورت روز افزون ادامه دارد، لیکن این امر نافی تشکیل جلسات کارگروه تخصصی اصلاح اساسنامه نبوده و این کارگروه می‌تواند ضمن تشکیل جلسه پیش نویس اصلاح اساسنامه اسکودا را تکمیل کرده و تحویل مدیران نهاد وکالت بدهد.

گفتنی است حداقل از سال ۹۵ گفت و گو ها برای اصلاح اساسنامه اسکودا آغاز شده است و بارها مسئولان اسکودا و دیگر مدیران نهاد وکالت بر اصلاح این اساسنامه تأکید کرده اند. با این حال علیرغم انتقادات جدی فعالان صنفی به ساختار اسکودا، هنوز اساس‌نامه مذکور و ساختار اسکودا اصلاح نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا